پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
‌استاندار هرمزگان گفت: امیدواریم هرمزگان به عنوان مرکز ثقل صنعت تولید، پرورش و صید میگو در کشور به عنوان محور عمل کرده؛ همچنین از تجربه و دانش به دست آمده به سایر استان های ساحلی نیز استفاده کند.
شعارسال:‌استاندار هرمزگان گفت: امیدواریم هرمزگان به عنوان مرکز ثقل صنعت تولید، پرورش و صید میگو در کشور به عنوان محور عمل کرده؛ همچنین از تجربه و دانش به دست آمده به سایر استان های ساحلی نیز استفاده کند.

فریدون همتی در حاشیه بازدید از محل صیدگاه میگو در بندرعباس و بازدید از روند فعالیت صیادان، در گفت وگو با ایسنا، افزود: شرایط مناسب برای 160 لنج مخصوص صید ماهی و میگو در پهنه 1450 کیلومتر مربع از منطقه جاسک تا قشم برای صید فراهم شده است.

وی اظهار کرد: نیروی انسانی موجود در هر لنج 10 نفر و هر مرحله نیز مدت دو ساعت به طول می انجامد. در این مرحله تور باید تا کف دریا برسد تا صید میگو انجام بگیرد، زیرا میگو به کف دریا می چسبد و صید در سطح آب یا عمق کم امکان پذیر نیست.

همتی بیان کرد: صید میگو سالانه دو مرتبه صورت می گیرد و از زمان به آب انداختن تور تا زمان برداشت از دریا و در نهایت تخلیه آن به کشتی کاری سخت و زمان بر است، ساعت ها تلاش نیروهای صید کننده بر روی لنج صیادی و به دست آوردن روزی قابل تأمل است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: میگو های صید شده به چند دسته تقسیم می شوند نمونه درشت آن بسته بندی شده و به سایرکشورها صادر می شود. طی این 12 روز پیش بینی شده است که در این پهنه یک هزار و 600 الی دو هزار تن میگو، صید به دست خواهد آمد.

وی اظهار کرد: صید طبیعی درون دریا در کنار تولید و پرورش میگو در سواحل هرمزگان که به عنوان یک صنعت علمی پیچیده و اقتصادی با سرمایه گذاری مردم این منطقه و سایر سرمایه گذاران و همچنین با تحت پوشش قرار دادن هزاران کیلومتر از سواحل این مناطق پرورش و تولید میگو در این منطقه تحت پوشش قرار داده اند.

همتی بیان کرد: برنامه های جدیدی با عنوان تفاهم با یکی از بانک ها به منظور سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های مناطق پرورش میگو در نظر گرفته شده است‌، همچنین تصمیم بر آن است با واگذاری آن به حامیان مالی قوی کاری یکپارچه که کاملا صنعتی و علمی است را بر روی این ظرفیت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استان هرمزگان نزدیک به 50 هزار هکتار ظرفیت تحت پوشش قرار دادن سواحل را برای پرورش میگو دارد اگر این کار صورت بگیرد حدود 200 هزار تن معادل یک میلیارد دلار تنها از تولید میگو به ثمر خواهد رسید.

استاندار هرمزگان ادامه داد: بسیاری از واحد های تولید کننده و پرورش دهنده، چرخه این فعالیت و تولید را خود کامل می کنند.

همچنین مدیر کل شیلات استان هرمزگان ، عنوان کرد: با توجه به تصمیمات کمیته صید، صید میگو از 10 مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت، برای مدیریت و داشتن صیدی پایدار، صیدگاه را به دو قسمت تقسیم کرده ایم، صیدگاه اول از شهر سیریک تا جزیره هرمز و صیدگاه دوم از جزیره هرمز تاجزیره قشم می باشد.

محسن یکتاپور بیان کرد: با 160فروند شناور کلاس لنج در مساحتی حدود 1450 کیلومتر مربع کارآغاز شده است و با توجه به برآورد صورت گرفته توسط پژوهشگران ایرانی و خارجی پیش بینی شده است که 1650 الی 2000 تن صید خواهیم داشت.

وی افزود: طی 12 روز سپری شده از این 45 روز 650 تن میگو برداشت شده است. این میزان برداشت نشان دهنده این است که نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد، صید میگو افزایش یافته است.

یکتاپور در پایان گفت: امیدواریم این روند تا پایان روز 45 ام ادامه داشته باشد و صید خوبی را در استان هرمزگان صورت بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار25مهر97، کدخبر: 97072514182 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین