پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: احداث مرکز تولید لارو میگو و اصلاح نژاد برای کشور مهم و ضروری است و عملیات احداث این مرکز بعد از اخذ مجوزهای قانونی آغاز شد.

شعارسال: عبدالرسول دریایی با اشاره به شایعات مطروحه در فضای مجازی در رابطه با واگذاری اراضی منطقه مقام به طرح پرورش میگو اظهار داشت: زمینی به مساحت ۳ هکتار در منطقه دو برکه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است که صرفاً جهت احداث مرکز تولید مولد و لارو میگوی عاری از بیماری بوده و در فضای کنترل شده به صورت قانونی و با اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های زیربط با رعایت حریم دریا، ساحل و با هماهنگی سازمان شیلات ایران از طریق امور اراضی واگذار شده است.

با توجه به مشکلات واردات مولد، احداث مرکز تولید لارو میگو و اصلاح‌نژاد در استان ضروری بود

وی با ذکر این نکته که این مرکز اولین مرکز تولید لارو میگو و اصلاح نژاد و عاری از بیماری مولدین میگو در کشور است، عنوان کرد: که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و وجود مشکل در واردات مولد از خارج و همچنین مشکلات بیماری، احداث آن یک ضرورت برای استان و پشتوانه صنعت پرورش میگوی کشور و استان است.

جانمایی بر اساس بررسی‌های علمی و فنی بوده است

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با بیان اینکه جانمایی صورت گرفته برای احداث این مرکز را بر اساس بررسی‌های علمی و فنی خواند و تصریح کرد: مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذی ربط همچون محیط زیست، دامپزشکی، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی صادر شده است.

دریایی تشریح کرد: این پروژه همچنین مصوبات کارگروه زیربنایی استان، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و امور اراضی را اخذ کرده است و طراحی و فن آوری آن بر اساس دانش بومی و تخصص متخصصین داخلی در حال اجرا است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با بیان اینکه تولید لارو میگو با کیفیت و عاری از بیماری از محورهای اصلی و پشتوانه پرورش میگو است و واردات مولد نیز با چالش‌های زیادی مواجه بوده و هزینه‌های بالایی دارد تصریح کرد: بدون شک باید از این مرکز که پایلوت کشوری بوده و لازمه توسعه پایدار و تداوم رونق تولید است حمایت شود.

سالانه ۱۰۰ میلیون تن بچه‌میگو عاری از بیماری تولید می‌شود

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: این مرکز سالیانه ۴۰ هزار قطعه مولد و ۱۰۰ میلیون بچه میگوی عاری از بیماری تولید می‌کند.

وی بابیان اینکه مراکز این چنینی باید از آلودگی‌ها بدور باشد اظهار کرد: در این مرکز تمام شرایط زیست محیطی و امنیت زیستی تولید بدلیل حساسیت و نوع فعالیت (تولید میگوی مولد و لارو عاری از بیماری) رعایت می‌شود.

پشتیبانی از ۱۷ مرکز تکثیر میگوی استان

دریایی ادامه داد: این مرکز باعث ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر بطور مستقیم شده است و می‌تواند بعنوان بخشی از پشتیبان تأمین مولد عاری از بیماری ۱۷ مرکز تکثیر میگوی استان با ظرفیت تولید ۵.۲ میلیارد بچه میگو و هشت‌هزار هکتار پرورش میگو در حال ساخت فعالیت کند و تولید ۴۰ هزار تن میگو به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار و اشتغال ۵۰۰۰ نفر بطور مستقیم و ده هزار نفر بطور غیر مستقیم باشدرا نتیجه دهد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17دی1398  ، کدخبر: 4819342: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین