پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع مشکل نابودی ذخایر آبزیان است.

شعارسال: مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع مشکل نابودی ذخایر آبزیان است.

سیدپرویز محبی با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر برای حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل های آینده گفت: خوشبختانه استان هرمزگان طی سال های اخیر با رها سازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای پروژه های زیستگاه مصنوعی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات مهمی انجام داده است.

محبی گفت: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور در اولویت های اصلی برنامه های سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان است.

وی هدف گذاری میزان تولید در راستای بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان، بررسی میزان تحقق اهداف سال های گذشته و همچنین ارائه راهکار ها و حل و مرتفع ساازی مسائل پیشروی بازسازی ذخایر آبزیان از اهم موارد مطروح در این جلسه خواند.

محبی با بیان اینکه امروز بازسازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی، یک ضرورت و تکلیف است یادآور شد: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع این مشکل است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت ها و همچنین سیاست های سازنده دولت، بازسازی و نوسازی مرکز تخصصی بازسازی ذخایر در روستای ساحلی کلاهی میناب، افزایش مطلوب رهاسازی، تکثیر ماهیان دریایی و مولد سازی را از مجموعه اقدام های مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر برشمرد.

در ادامه مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران با بیان این که جایگاه بازسازی ذخایر با نگاهی ویژه و کارشناسی در حال ارتقا است گفت: ما در تهران پیگیر مطالبات استان ها هستیم تا اعتبارات مربوط به بخش مراکز تکثیر بموقع تأمین شده و در اختیار آن ها قرار گیرد.

ناصر کرمی با تاکید بر اینکه در صورتی که بازسازی دخایر آبزیان روند مطلوبی به خود نگیرد، نسل آینده از فعالیت‌های شیلاتی دریایی بهره‌ای نخواهند برد افزود: 40 میلیون بچه میگو گونه موزی در استان هرمزگان رها سازی شده و پس از 8 سال وقفه لارو میگو در چابهار نیز امسال رها سازی شد، ودر سال 97 نیز این عملیات با افزایش رهاسازی بیشتر ادامه خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 دی 1396، کدخبر: 4187475، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین