پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
افراد سودجو در استخر‌های تکثیر و پرورش میگو در استان‌های ساحلی کشور با ترغیب مزرعه داران به بهانه پرورش آرتمیا موجب آسیب‌های میلیارد تومانی به سرمایه گذاران تولید میگو شده اند، حال دیگر وقت آن رسیده تا سازمان‌های نظارتی همچون شیلات، دامپزشکی و پدافند غیر عامل کشور قدم به میدان نهاده و جلوی این فاجعه بزرگ را بگیرند.
شعار سال: به نظرمی رسد که بنا بر اطلاعات واصله در مجتمع‌ها ومزارع تکثیر وپرورش میگو در استان‌های ساحلی جنوب به ویژه بوشهر، هرمزگان، خوزستان، چابهار وسپس در گمیشان استان گلستان فرد یا افرادی با مراجعه به پرورش دهندگان میگوی جنوب کشور بدون هماهنگی با سازمان‌های مسوول مانند شیلات ایران، دامپزشکی کشور و… نسبت به عقد قرارداد به منظور پرورش آرتمیا نموده اند.

این امر در استخر‌های آلوده به ویروس نابود کننده میگو به نام بیماری لکه سفید یا «وایت اسپات» که در حال آیش بوده صورت گرفته که طی سالیان گذشته آلودگی این ویروس سبب آسیب‌های میلیارد تومانی به سرمایه گذاران تولید میگو شده است.

این افراد سودجو با ترغیب مزرعه داران به اجاره استخر‌های آلوده به ویروس لکه سفید، جهت پرورش سیست آرتمیا به بهانه ارزآوری به دنبال سودجویی بوده و عملا پای بیوتروریسم را به صنعت پرورش میگوی کشور باز کرده اند.

بنابر اطلاعات واصله یک قرارداد وتفاهم نامه ۱۵۰میلیارد ریالی فعلا دریک استان ساحلی جنوب کشور به این منظور در حال انعقاد بوده یا منعقدشده است.

اینک با توجه به این که با مصایب و مشکلات ناشی از بیماری ویروسی وناشناخته کووید-۱۹معروف به کرونا دردنیا وایران موجب تلفات انسانی و شهادت مدافعان سلامت جامعه وخسارات اسفناک سرمایه‌های مالی وانسانی واسترس‌های روحی وروانی جوامع انسانی در سراسر دنیا شده است، اگر این فاجعه در کشور رخ دهد شاهد حمل ونقل سیست‌های آلوده به بیماری ویروسی لکه سفید در مراکز ومزارع آبزی پروری ازطریق آرتیما خواهیم بود که عمق فاجعه احتمالی پس از وقوع این معضل، صنعت نوپا ودرحال توسعه آبزی پروری کشوررا نابود خواهد کرد.

این قرارداد‌ها و استفاده از استخر‌های آلوده بعنوان محل پرورش آرتمیا بعنوان یکی از مصداق‌های بارز بیوتروریسم شناخته می‌شود و جا دارد که سازمان‌های و نهاد‌های نظارتی ذیربط به آن ورود کنند تا صنعت تولید میگوی کشور که افق روشنی را پیش رو دارد برای استفاده کوتاه مدت افراد سودجو، به یکباره نابود نگردد.

آیا سازمان دامپزشکی کشور وادارات کل دامپرشکی به ویژه در استان‌های ساحلی جنوب کشور در صورت صحت این خیانت بزرگ صدای آژیر وضعیت زرد که شاید به وضعیت قرمز برسد را شنیده اند؟

نگارنده به عنوان یک پیشکسوت مطبوعاتی بخش کشاورزی به وظیفه رسانه‌ای خود در این راستا، اطلاع رسانی نموده ومنتظر پاسخگویی وشفاف سازی مسوولین واطلاع رسانی توسط سازمان دامپزشکی کشور به ویژه در پهنه آبی جنوب و مزارع تکثیر وپرورش میگو خواهیم بود.

البته این یک پیش آگاهی در راستای پیشگیری ویا جلوگیری از گسترش این معضل بود که وظیفه اصحاب رسانه واهل قلم است.

نهاد‌های نظارتی و سازمان‌های شیلات ایران، دامپزشکی و پدافند غیر عامل کشور نگذارند وضعیت زرد کنونی به وضعیت آژیر قرمز برسد که دیگر نتوان کاری کرد.
نگارنده: علیرضا کیهان پور/ روزنامه نگار پیشکسوت بخش شیلات

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکیمی مهر، تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۹۲۸۹، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین