پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هر گونه برداشت غیر مجاز سیست و بیوماس برخورد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با متخلفین طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
شعارسال: مهران نظری در گفتگو با خبرنگار با اشاره به شکوفایی آرتمیا در دریاچه ارومیه افزود: هم اکنون توده‌های عظیمی از سیست و بیوماس آرتمیا ارومیانا در دریاچه ارومیه مشاهده می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، آرتمیا با تراکم بسیار بالا در دریاچه قابل مشاهده است و در حال حاضر هیچ گونه خطری این گونه منحصر بفرد را تهدید نمی‌کند.

نظری افزود: در حال حاضر هیچ گونه مجوزی برای برداشت آرتمیا ارومیانا از طرف سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده و هر گونه مجوز بر داشت صنعتی منوط به مطالعات ارزیابی ذخایر آرتمیا و ارزیابی ریسک برداشت و نهایتاً تصمیم شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هر گونه برداشت غیر مجاز سیست و بیوماس برخورد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با متخلفین طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

آرتمیا سخت‌پوست ریز و قرمزرنگی که در آب‌های لب‌شور و آب‌های خیلی شور زندگی می‌کند، ارزش اقتصادی بسیار بالای آن در دنیا از این موجود به‌عنوان یکی از گونه‌های جانوری بسیار ارزشمند ساخته است.

آرتمیا غذای اصلی میگو، ماهیان دریایی، ماهی‌های زینتی و ماهیان خاویاری در مرحله اولیه رشد است و در مرحله لارو یا همان نوزاد، این موجودات برای رشد به آرتمیا نیاز دارند به‌نحوی‌که اگر امروز آرتمیا از سیستم تغذیه آبزیان حذف شود، صنعت آبزی‌پروری با مشکل مواجه و از بین خواهد رفت.

آرتمیا ارومیه (ارومیانا) یکی از هفت گونه شناخته‌شده آرتمیای دوجنسی در جهان بوده و ارزش غذایی آن در حد مطلوب و دارای بیش از ۵۲ درصد پروتئین و ۴ درصد چربی است و ترکیب و میزان اسید‌های آمینه و اسید‌های چرب آن در حدی است که نیاز‌های آبزیان آب‌های شیرین را به‌طور کامل برآورده می‌سازد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، کد خبر:۴۹۴۰۹۴۰، تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
واقعا هرچی سریع تر باید یک نظام و الگوی ملی در باره حفظ محیط زیست تشکیل بشه و افراد لایقی در این زمینه سر کار بیان تو بتونیم زیست بوم رو تا حدی نجات بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین