پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۸۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۸۵ معدن فعال در استان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی آنها به ۱۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال می‎‌رسد.

شعار سال: پریسا عابدپور روز سه‌شنبه با بیان اینکه ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی ۱۶ میلیارد تن است، اظهار داشت: در این بخش برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در این استان تاکنون ۱۸۶ پروانه اکتشاف صادر شده، افزود: هم اکنون ۳۸ گواهینامه کشف نیز داریم که همه آنها به مرور تبدیل به پروانه بهره‌برداری خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: توسعه واحدهای فرآوری معدنی در کنار معادن غنی در دستور کار قرار گرفته تا محصولات معدنی با ارزش افزوده بسیار بیشتری وارد بازار شده و درآمد استانی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد معادن استان فعال هستند، اضافه کرد: مابقی معادن از طریق اجرای طرح احیا و فعال سازی صنایع و معادن کوچک از سال ۱۳۹۸ با رفع مشکلاتی نظیر سرمایه گذاری، هزینه ماشین آلات و احداث واحد فرآوری فعال می‌شوند.

عابدپور در خصوص مشکلات معادن آذربایجان‌غربی نیز گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در این استان باعث شده بسیاری از معادن استان سه تا چهار ماه در سال به خاطر بارش و سرمای هوا توان فعالیت نداشته باشد که این امر در کنار خام‌فروشی از جمله مهمترین مشکلات به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدن سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در خصوص معادن بوکان نیز اظهار کرد: هم اکنون در شهرستان بوکان ۴۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالیانه ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۱۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۳۹ نفر موجود است.

آذربایجان غربی از جمله استان های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار 7 مرداد    99، کد خبر:119771،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
معادن در ایران تمومی ندارن فقط نمیدونم موقع بهره برداری نهایی که میرسه چرا این همه ضعیف عمل میکنیم و به اون چیزی که باید نمیرسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
فكر ميكنم اين استان در زمينه معدني رتبه اول رو داشته باشه و خيلي از معدن كاران عزيز براي كار به اين استان ميان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین