پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: مهاباد یکی از مهم‌ترین قطب‌های استخراج سنگ باریت در کشور است؛ به طوری‌که سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن سنگ باریت که ماده موثر در استخراج تولیدات صنعت نفت به شمار می‌آید، از معادن این شهرستان استخراج و فرآوری شد.

شعار سال: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: مهاباد یکی از مهم‌ترین قطب‌های استخراج سنگ باریت در کشور است؛ به طوری‌که سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن سنگ باریت که ماده موثر در استخراج تولیدات صنعت نفت به شمار می‌آید، از معادن این شهرستان استخراج و فرآوری شد.

 محمد جهین شمار معادن فعال شهرستان مهاباد را ۳۳ مورد عنوان و اظهار کرد: ۲۴ معدن نیز به دلیل نبود بازار فروش، کاهش ساخت‌و ساز و افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی استخراج شده، غیرفعال است.

وی با بیان اینکه ۱۶ معدن استان آذربایجان‌غربی در طول سال گذشته سلب صلاحیت شده‌ است، تصریح کرد: سال گذشته ۳۳۶ هزار تُن انواع مواد معدنی از معادن فعال این شهرستان استخراج شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه ۱۲ نوع ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۱۳۸ هزار تن، سنگ‌ آهن با ۶۱ هزار و ۶۰۰ تن و سنگ سیلیس با ۵۸ هزار و ۵۰۰ تن است.

جهین، مهاباد را یکی از قطب‌های اصلی استخراج سنگ باریت در کشور خواند و بیان کرد: سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن سنگ باریت که ماده موثر در استخراج صنعت نفت به شمار می‌آید از معادن این شهرستان استخراج و فرآوری شد.

وی ادامه داد: از سنگ باریت در خنک سازی و روان کاری مته‌های حفاری، پوشش درونی چاه‌های نفت، انتقال مواد ناشی از حفاری به داخل زمین و کنترل فشارهای غیرعادی درون چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، برخی فرآورده‌های معدنی این شهرستان از جمله سنگ‌های تزئینی، تراورتن، مرمریت و گرانیت نیز به کشورهای همسایه مثل ترکیه، افغانستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری می متالز،تاریخ انتشار:7اردیبهشت1399،کد خبر:99336،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین