پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۷۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
معاون وزیر نیرو از افتتاح دو پروژه مهم آبی در آذربایجان غربی فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور خبرداد.
شعار سال: قاسم تقی‌زاده‌ خامسی با اشاره به پروژه‌های آبی که فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور به افتتاح می‌رسد، گفت:  سد کانی‌سیب و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی کرم آباد (ارس غربی) با وسعت ۸۴۰۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۱۲۱۵ میلیارد تومان فردا افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه (که در محدوده جنوب استان آذربایجان غربی و در شهرستان‌های پیرانشهر و نقده واقع شده) به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه جهت مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون متر مکعب و انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه است. حجم این مخزن از سد و تراز  نرمال ۱۳۷۴ برابر ۲۲۰ میلیون متر مکعب است.
 
افتتاح دو پروژه مهم آبی در استان آذربایجان غربی

معاون امور آب وزیر نیرو با اشاره به مشخصات سد یادشده تصریح کرد: کانی‌سیب در جنوب استان آذربایجان غربی، شهرستان پیرانشهر واقع شده، نوع سد خاکی با هسته رسی، ارتفاع آن از بستر رودخانه ۵۸ متر، طول تاج ۷۷۶ متر، حجم مخزن ۲۲۰ میلیون متر مکعب، طول مخزن سد ۲۰ کیلومتر و هدف احیای دریاچه ارومیه، زیست محیطی و کشاورزی است.

وی همچنین از  افتتاح و بهره‌برداری از سد و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد – ارس غربی خبر داد.

تقی‌زاده‌خامسی اهداف طرح مذکور را استفاده از ۱۱۲.۶ میلیون متر مکعب از حقابه ایران از دریاچه ارس بدون توجه به شرایط جوی (از نظر خشکسالی و ترسالی)، امکان ذخیره و تنظیم آب از طریق سد کرم آباد و توسعه اراضی پایین دست، استفاده از ویژگی‌های همجواری با مرز‌های کشور‌های آسیای میانه و اروپا نظیر امکان صادرات و استفاده از بازار‌های جهانی، امکان توسعه و احیاء حدود ۲۲۳۰۰ ناخالص از اراضی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه طرح، امکان ایجاد فضای گردشگری در محدود سد و رونق اکوتوریسم عنوان کرد.

وی با اشاره به مشخصات فنی سد و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد – ارس غربی نیز بیان کرد: نیاز ناخالص آبیاری گزینه برتر ۵۵۷۳.۵ متر مکعب در هکتار، مساحت ناخالص شبکه آبیاری و زهکشی ۲۲۳۰۰ هکتار، تعداد ایستگاه پمپاژ فرعی ۶ ایستگاه، تعداد مزارع ۳۲۲ مزرعه، تعداد واحد‌های عمرانی ۹ واحد، طول خط انتقال در شبکه اصلی ۲۶۰ کیلومتر است.
 
افتتاح دو پروژه مهم آبی در استان آذربایجان غربی

وی همچنین گفت: با اجرای طرح علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف جهت بهره‌برداران کشاورزی موجود در منطقه برای ماندگاری در این مناطق و رشد تولیدات کشاورزی، امکان ایجاد بیش از ۵۰۰۰ نفر / سال اشتغال جدید (در اراضی منابع ملی) و به تبع آن ایجاد منابع درآمدی برای ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت (بر اساس بعد خانوار) فراهم خواهد شد. رشد تولیدات کشاورزی در اراضی منابع ملی تحت کشت درآمده نیز بر اساس گزارشات تهیه شده توسط مشاور طرح بسیار چشمگیر است.
 
افتتاح دو پروژه مهم آبی در استان آذربایجان غربی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۷۵۷۷، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
ایران با این حجم از بارش خصوصا در استان های شمالی که منجر به سیل هم میشه نباید مشکل ابی داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
امید داریم که این مشکل اساسی که سال هاست وجود داره در همین چند ماهه برطرف بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
افتتاح پروژه دست ماست تموم شدنش واقعا دست خداست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین