پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
زرینه‌رود میاندوآب به عنوان طولانی‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه آذربایجان‌غربی با ساحل‌سازی، ساخت پیست کارتینگ و دوچرخه‌سواری ساماندهی می‌شود.از آنجایی که برای جذب گردشگر باید امکانات رفاهی در اطراف این رودخانه ایجاد شود مسؤولان این شهرستان تصمیم به ساماندهی و ساحل‌سازی اطراف این رودخانه گرفته‌اند که در صورت به پایان رسیدن این طرح‌ها این رودخانه‌ به یکی از قطب‌های گردشگری میاندوآب تبدیل خواهد شد و یکی از خواسته‌ها و آرزوهای مردم این شهرستان نیز مبنی بر ساماندهی زرینه‌رود محقق خواهد شد.

شعار سال: زرینه‌رود یکی از رودخانه‌های پرآب و طویل آذربایجان‌غربی است که ۴۱ درصد آب دریاچه ارومیه از طریق این رودخانه تامین می‌شود، این رودخانه یکی از جاذبه‌های گردشگری میاندوآب محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

از آنجایی که برای جذب گردشگر باید امکانات رفاهی در اطراف این رودخانه ایجاد شود مسؤولان این شهرستان تصمیم به ساماندهی و ساحل‌سازی اطراف این رودخانه گرفته‌اند که در صورت به پایان رسیدن این طرح‌ها این رودخانه‌ به یکی از قطب‌های گردشگری میاندوآب تبدیل خواهد شد و یکی از خواسته‌ها و آرزوهای مردم این شهرستان نیز مبنی بر ساماندهی زرینه‌رود محقق خواهد شد.

زرینه‌رود که از کوه‌های چهل‌چشمه سقز سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دز به دریاچه ارومیه می‌ریزد محل زندگی گونه‌های مختلف ماهی از جمله ماهی اسبله، آمور، کپور طلایی و معمولی، کاراس، فیتو فاگ و بیگ‌هد، ماش، سفید و کیلکای رودخانه، سیاه‌ماهی و چند گونه دیگر است.

علاوه بر وجود جنبه زیبایی همچنین قایق‌رانی بر روی این رودخانه یکی دیگر از ظرفیت‌های این رودخانه بوده که برای جوانان و عاشقان ورزش‌های آبی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است تا زرینه‌رود را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای ساماندهی زرینه‌رود

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح ساماندهی و ساحل‌سازی زرینه‌رود میاندوآب اعتبار ملی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این منابع برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار با لحاظ ردیف بودجه جداگانه برای ساماندهی و زیباسازی ساحل زرینه‌رود میاندوآب است.

جهانبخش محبی‌نیا با اشاره به اینکه از محل بودجه توازن منطقه‌ای ۲۰ میلیارد ریال نیز توسط بنده پیشنهاد شده است، عنوان کرد: از سوی استاندار آذربایجان‌غربی از محل اعتبارات استانی نیز ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیشنهاد شده است که از محل بودجه اداره راه و شهرسازی و شهرداری میاندوآب بخشی نیز برای عملیات اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ساحل‌سازی و ساماندهی زرینه‌رود میاندوآب یکی از آرزوهای مردم این شهرستان است، افزود: در حال حاضر این طرح وارد فاز عملیاتی شده است و در سه محور این طرح انجام می‌شود که در اجرای آن اداره راه و شهرسازی، شهرداری میاندوآب و سازمان همیاری مشارکت دارند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود هفت تا ۹ کیلومتر از زرینه‌رود در این عملیات زیر پوشش قرار می‌گیرد که از پل ستارخان آغاز و تا کوی امام علی(ع) ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این طرح گردشگری در میاندوآب توسعه می‌یابد، عنوان کرد: اجرای این طرح علاوه بر داشتن جنبه زیباسازی و گردشگری در ایمن‌سازی زرینه‌رود در محدوده شهر میاندوآب نیز نقش مهمی خواهد داشت.

انجام مطالعات ساحل‌سازی زرینه‌رود با توجه به آورده آب ۵۰ سال اخیر آن

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه مطالعات اجرای این طرح بر اساس آورده آب ۵۰ سال اخیر رودخانه انجام شده است، تصریح کرد: در این طرح برنامه این است که دو طرف زرینه‌رود در محدوده شهر ساحل سازی شود و در آینده نزدیک این محل یه یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه زرینه‌رود یکی از رودخانه‌های پرآب کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با جذب اعتبارات از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی‌ها اجرای این طرح زمینه‌ساز توسعه گردشگری میاندوآب و استان خواهد شد.

پیش‌بینی ایجاد زیرساخت‌ ورزش‌های آبی و باغ پرندگان در زرینه‌رود

شهردار میاندوآب با اشاره به اینکه این طرح در سواحل راست و چپ زرینه‌رود در حال اجرا است، گفت: این طرح تحت نظارت مستقیم کارشناسان شهرداری و آب منطقه‌ای در حال انجام بوده و تمام مطالعات در مورد دبی رودخانه و میزان بالا آمدن فصلی آب انجام شده است.

رسول ملکی با بیان اینکه برای معماری این طرح سه سد لاستیکی در ارتفاع‌های یک، ۱.۵ و دو متر در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در طرح ساماندهی و ساحل‌سازی زرینه‌رود برای جذب گردشگر زیپ لاین، ورزش‌های آبی، پل معلق، باغ پرندگان و مسیر‌های دوچرخه‌سواری و پیست کارتینگ هم پیش‌بینی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 31مرداد 98، کد خبر: 13980531000196، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
اجرای این طرح علاوه بر داشتن جنبه زیباسازی و گردشگری در ایمن‌سازی زرینه‌رود در محدوده شهر میاندوآب نیز نقش مهمی خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین