پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۴۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه عملکرد ستاد دریاچه ارومیه از احداث چهار حلقه چاه عمیق در اطراف دریاچه توسط این ستاد خبر داد.

شعار سال: روح‌الله حضرت‌پور طی گفت‌وگویی با خبرنگاران در انتقاد از عملکرد ستاد احیاء دریاچه ارومیه عنوان کرده است:اگر ستاد احیای دریاچه اجازه دهد دریاچه خودش خود را احیا می‌کند، عده‌ای در ستاد احیاوسازمان محیط زیست، بخشنامه‌هاییرا به استان فرستاده‌اند که اساساً قابل اجرا نیست و به ضرر مردم و دریاچه است.

وی افزوده است: برای نمونه از اول فروردین که حق آبه دریاچه را از سدها رها سازی کرده بودند، همزمان تمام نهرهای فرعی کشاورزی مردم را نیز بستند در حالی که بستن این نهرها باعث می‌شود مردم از چاه‌ها، آب بیشتری بکشند و این آسیب بیشتری را به دریاچه وارد می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باور دارد برای احیای دریاچه، برنامه ریزی‌ها باید مرحله به مرحله صورت گیرد و به یک باره قدم آخراول برنداشته شود،اولین مرحله احیا این است که وضعیت فعلی را حفظ کنند و در مرحله بعد لایه روبی رودخانه‌ها را انجام دهند و بعد به رها سازی آب فکر کنند.

وی خاطرنشان کرده است: مثلاً در سال گذشته سیل هزینه زیادی را به روستاها و کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه وارد کرد، اگر همین هزینه‌ای که برای بازسازی منطقه صرف شد را صرف لایه روبی رودخانه‌ها و به طور کل هدایت سیل به سمت دریاچه می‌کردند، میلیون‌ها متر مکعب آب وارد دریاچه شده بود.

حضرت‌پور از تبدیل پارک 600 هکتار از قسمت خشک شده دریاچه ارومیه توسط ستاد احیاء خبر داده و عنوان کرده است: ستاد احیا به همین منظور کل این مساحت را درخت‌کاری و گیاه‌کاری می‌کند و برای آبیاری آنچهار حلقه چاه عمیق در ساحل دریاچه احداث کرده است؛اگر بگویم مصرف این چند چاه غیر مجاز به اندازه کشاورزی چند ده روستا است اغراق نکرده‌ام!ستاد روزانه میزان زیادی از این چاه‌ها آب برداشت می‌کند در حالی که نتیجه‌ای هم تا به امروز نگرفته است و اکثر گیاهان خشک شده‌اند.

وی متذکر شده است:از زمانی که ستاد احیای دریاچه تشکیل شده تقریباً هیچ اقدامی عملی برای احیای دریاچه انجام نداده است،این آب‌های هم که وارد دریاچه می‌شود نعمت خداوندی و نتیجه بارش باران و برف است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج، تاریخ 21 مرداد 97، کد مطلب: 102729:www.anaj.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ا.ف75
واقعا خیلی عجیبه! بیشترین اسیب رو از نهاد هایی می بینیم که خودشون ادعای اصلاح رو دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
واقعا کمر به نابودی این دریاچه بستن
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
واقعا جای تاسف داره.مسئولین ما خیلی بی فکر هستند ......م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین