پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه منتظر تخصیص بودجه مصوب بوده و ستاد مدیریت بحران کشور تا به امروز بودجه احیای دریاچه را پرداخت نکرده است.

شعار سال: فرهاد سرخوش با اشاره به شرایط کنونی دریاچه ارومیه آخرین وضعیت تراز آبی این دریاچه را 1270.34 سانتی‌متر عنوان کرد و در خصوص شرایط احیای دریاچه افزود: برخلاف وعده‌های مسئولان و پس از گذشت 6 ماه از سال، هنوز هیچ مبلغی با هدف ادامه برنامه احیای دریاچه ارومیه طی ماده های 10 و 12 از سوی ستاد مدیریت بحران کشور، به ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت نشده است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محل پرداخت اجرای دو طرح بزرگ، تونل کانی سیب و سد سیلوه بر عهده صندوق توسعه ملی قرار داده شده، تا به امروز تنها این صندوق توانسته با پرداخت بخشی از مبلغ ابلاغی 400 میلیارد تومانی به ادامه عملیات تونل کانی سیب، در مسیر احیای دریاچه ارومیه گام بردارد.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی همچنین در خصوص شرایط دیگر پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: متاسفانه شرکت آب و فاضلاب ارومیه که احداث پروژه تصفیه فاضلاب شهرک گلمان را برعهده دارد برخلاف وعده‌های خود موفق به اتمام پروژه مذکور در مدت زمان تعیین شده نشد، این در حالی است که این شرکت هفته دولت امسال را به منظور افتتاح این طرح مهم ستاد احیای دریاچه مقرر داشته بود که این بار افتتاح این پروژه به دهه فجر موکول شده است.

سرخوش یادآور شد: ساخت سه پل بزرگ و مهم بر روی رودخانه کانی رش در کنار لایروبی و ساخت دیواره ساحلی این رودخانه از دیگر طرح‌های مهم این ستاد است که در حال حاضر پیمانکار پروژه مذکور در حال اجرا و فعالیت در این قسمت است که البته با وجود ساخت و سازهای غیر مجاز که در مسیر این پروژه واقع شده، تا حدودی پیشرفت کار را در این قسمت به تاخیر انداخته است که با اتمام پروژه کانی رش، سد سیلوه آماده رهاسازی به سمت دریاچه ارومیه خواهد بود.

وی همچنین گفت: پیمانکار پروژه انتقال رودخانه کانی سیب با جدیت در حال ادامه فعالیت در بخش تونل و لوله گذاری است، به طوری که اکنون احداث این تونل با پیشرفت فیزیکی 65 درصد، در حدود 23 کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه نیز گفت: در حال حاضر این دریاچه با وسعت 1800 کیلومتر مربع و با حجم آبی یک میلیارد و 180 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته یک سانتی متر با کاهش تراز آب مواجه است که یکی از دلایل آن را می‌توان گرمای بی‌سابقه تابستان امسال این منطقه دانست.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 شهریور 97، کد مطلب: 13970614000037، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین