پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۸۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی توسعه اراضی زراعی و باغی در حاشیه دریاچه ارومیه را نگران‌کننده دانست.

شعارسال: جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه مبنی بر کاهش 40 درصدی مصرف آب بخش کشاورزی در حاشیه این دریاچه، تاکید کرد: آبی که از محل توسعه کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه صرفه‌جویی می‌شود حق دریاچه است و نباید صرف توسعه اراضی کشاورزی شود.

وی نبود سازو کارهای قانونی و اختیارات کافی دستگاه‌های مسئول را یکی از دلایل تحقق نیافتن برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با وجود هزینه‌های فراوانی که دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار متحمل می‌شود اما هنوز هم استفاده از این شیوه آبیاری اختیاری است.

وی افزود: برخوردهای متفاوت دولت‌ها و عدم یکپارچگی در سطوح مختلف مدیریتی از عوامل دیگری است که استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی را با چالش مواجه کرده است.

رحمتی اضافه کرد: سال‌هاست که مسئولان درباره ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب صحبت می‌کنند، اما در طول 30 سال گذشته تنها یک چهارم از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: باید سازوکارهای قانونی لازم در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوان از برداشت‌های بی‌رویه و هدررفت آب در بخش کشاورزی ممانعت کرد.

250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی قابلیت تجهیز به سامانه های نوین آبیاری را دارند، که تا زمان حاضر 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سامانه ها مجهز شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 30مرداد1397 ، کدخبر: 83008710: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
ا.ف75
واقعا هم همینه اونجا خودش به اندازه کافی بی اب هست باز کشاورزی در اون ناحیه ینی تموم شدن تموم رویاهای ارومیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا این همه بی فکری برای من یکم عجیبه! نمیشه بدون برنامه ریزی این همه بی فکر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین