پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تجهیز ۶۳ هزار و ۴۳۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی استان به سیستم های آبیاری نوین خبر داد.

شعار سال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تجهیز ۶۳ هزار و ۴۳۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی استان به سیستم های آبیاری نوین خبر داد.

رسول جلیلی امروز ۲۰ آذرماه در جلسه ستاد ابیاری تحت فشار استان که با حضور مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، با اعلام این خبر اظهار کرد : همچنین در بیش از ۶۰۰۰هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز احداث شبکه های فرعی آبیاری اجرا شده است و اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، زهکشی و آبیاری تحت فشار در سطح ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار نیز در قالب طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی نیز در حال اجرا است.

جلیلی ادامه داد: در مجموع ۱۳۲ هزار هکتار طرح تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری در اراضی خرده مالکی و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی عملیاتی شده و بخشی نیز در دست اجرا داریم.

وی افزود: برنامه‌های تدوین شده این سازمان در راستای برنامه‌های ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه است و رویکرد آن انسجام سازمانی، کشاورزی پایدار، ارتقا راندمان تولید و بهره وری مصرف آب در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه است.

جلیلی خاطر نشان کرد: توسعه کشت های متراکم گلخانه ای به عنوان اولین پیشران توسعه و افزایش اجرای سیستم های نوین آبیاری نیز به عنوان مهمترین اولویت و دومین پیشران توسعه بخش کشاورزی استان با جدیت در دستور کار برنامه های اجرایی سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر کشاورزان با کارشناسان سازمان در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه هستیم.

وی تاکید کرد: اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی در آذربایجان غربی در راستای افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، تثبیت جمعیت و ایجاد اشتغال موثر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای درآمد و رفاه روستائیان صورت می‌گیرد.

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر آبیاری میکرو راندمان بسیار بالاتری نسبت به سایر روش‌های آبیاری دارد، توسعه این سامانه در سراسر کشور اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: وجود منابع آبی مناسب یکی از اولویت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا بساماندهی چاه های غیر مجاز توسط شرکت آب منطقه‌ ای استان نیز جهت کمک به تسریع توسعه سیستم های نوین آبیاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:20آذر1398،کد خبر:98092015311،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین