پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کنترل توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، گفت: طی دهه های گذشته به دلیل کنترل نشدن توسعه اراضی کشاورزی بیش از 100 هزار هکتار باغ سیب در این حوضه ایجاد شده است که سالانه بیش از یک میلیارد مترمعکب آب مصرف می کند.

شعار سال: سیدهادی بهادری با اشاره به کشت چغندرقند در 40 هزار هکتار در اراضی این حوضه آبریز، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست های اصلاحی در این رابطه به کار بگیرد.
وی با اشاره به کشت پسته، زعفران و پرورش کرم ابریشم در باغ های توت استان های مرکزی کشور، بیان کرد: با فعالیت های ترویجی می توان به اصلاح الگوی کشت دست یافت.
وی با مطرح کردنراهکاری برای جلوگیری از کشت چغندرقند و سیب در ارومیه، گفت: مدیران جهاد کشاورزی می توانند طی یک برنامه ریزی ساده مانع از فروش ریشه های درخت سیب و بذر چغندرقند شوند و گیاه یا درختان جایگزین معرفی کنند.
نماینده لیست امید از سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواست تا در بحث احیای دریاچه ارومیه با دولت تدبیر و امید همدل و همراه باشند.
دریاچه ارومیه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه قرار است ظرف مدت 10 سال به تراز اکولوژیک خود برسد و یکی از مهمترین مصوبه های این ستاد کاهش 40 درصدی مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز این دریاچه است.
دریاچه ارومیه بزرگترین آبگیر دائمی در شمال غرب فلات ایران ‌است؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شمسی شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی در حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 6 اردیبهشت 97، کد مطلب: 82897825: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
امیدوارم واقعا تصمیم های درستی در زمینه کشاورزی گرفته بشه
ر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
امیدوارم واقعا تصمیم های درستی در زمینه کشاورزی گرفته بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
باید کشاورزی در حوزه ابریز رو با روشهای نوین پیش ببریم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
امیدوارم با مکانیزه و نوین کردن ابیاری بتون مصرف رو کاهش بدن تا در اینده مشکل اب نداشته باشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین