پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی استان بازدید کردند.

شعارسال: جلیل جباری با اشاره به شرایط آب و هوایی استان و گردشگرپذیر بودن استان در تابستان افزود: امسال به دلیل آب و هوای مناسب و بارش‌های بهاره پرآب شدن دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های استان شاهد افزایش حضور گردشگر در استان بودیم.

وی از افزایش ۲۲ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی استان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از تعداد گردشگران استان ۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتی از جمله هتل، میهمان پذیر و… اقامت داشتند.

جباری ضریب اشغال تخت‌ها در مراکز اقامتی استان را طی سال جاری ۴۸.۳ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی تعداد تخت‌های اقامتی از جمله هتل‌ها و مهمان پذیرها در استان را پنج هزار و ۱۶۰ تخت در قالب دو هزار ۲۲۰ اتاق اقامتی ذکر کرد و ادامه داد: هم اکنون ۴۴ هتل و ۴۸ مهمان پذیر در سطح استان وجود دارد.

وی تعداد واحدهای بوم گردی در استان را ۲۲ واحد اعلام کرد و افزود: امسال تعداد واحدهای بوم گردی استان به ۳۶ واحد می‌رسد و امسال نیز تاکنون بیش از یک میلیون نفر در این واحدها اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران به استان و طبق بازدیدهای به عمل آمده از تأسیسات اقامتی در استان با کمبود مکان برای اسکان مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی مواجه هستیم

وی از ثبت اثر طبیعی چشمه دوه اوچان میاندوآب آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی طبیعی خبر داد و گفت: با ثبت این اثر در فهرست آثار طبیعی ملی تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست ملی کشور به ۱۰ مورد رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:13شهریور1398 ، کدخبر: 4711095: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین