پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۸۰ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی خواهیم داشت، گفت: در سال گذشته تراز تجاری بخش شیلات ۱۵۰ درصد مثبت بوده است.

شعار سال: حسن صالحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته صادرات محصولات شیلاتی از کشور ۳۵۰ میلیون دلار و میزان واردات این محصولات ۱۵۰ میلیون دلار بوده است، اظهار داشت: بر این اساس ما ۲۰۰ میلیون دلار افزایش صادرات در مقابل واردات داشتیم و تراز تجاری بخش شیلاتی ۱۵۰ درصد مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: در کنار تولید محصولات شیلاتی، اقدام به واردات این محصولات نیز می‌شود، اما نکته مهم این است که تراز تجاری در این بخش مثبت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری برای تولید ۲۰ هزار تن ماهی در قفس هدف‌گذاری شده است، افزود: این رقم توسط معاون اول رئیس‌جمهور نیز ابلاغ شده و ما امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته به این هدف برسیم.

صالحی با بیان اینکه در سال جاری پیش‌بینی شده بیش از یک میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور تولید شود، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری بیش از ۳۸۰ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی از کشور خواهیم داشت.

رئیس سازمان شیلات کشور درباره آخرین وضعیت صید ماهیان خاویاری نیز اظهار داشت: بر اساس تصمیم همه مسئولان کشورهای حاشیه دریای خزر که در نشست قزاقستان در تیرماه سال جاری اتخاذ شد، صید تجاری ماهیان خاویاری برای سال آینده نیز ممنوع شده، اما ما برای اینکه این مسئله باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی ما نشود، پرورش این ماهیان را در دستور کار قرار داریم تا مقاصد صادراتی خود را حفظ کنیم.

وی در اظهارنظری جداگانه درباره برقراری تجارت ترجیحی ایران با کشورهای منطقه اوراسیا تا سه ماه آینده نیز افزود: برقراری تجارت ترجیحی با کشورهای منطقه اوراسیا اهمیت فراوانی برای صادرات محصولات شیلاتی گیلان دارد، به ویژه اینکه هم‌اکنون ما با کشورهای روسیه، بلاروس و قزاقستان در حال مذاکره برای توسعه بازارهای خود هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 آذر 1395، کد مطلب: 3842584، http://mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین