پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
وزیر جهاد کشاورزی از دریافت تسهیلات ۵ هزار و ۳۰۰ تومانی تعاونی‌های کشاورزی طی سال گذشته خبر داد.

شعار سال: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 تیر) پارلمان و در جریان پاسخ به سوال کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان درباره کوتاهی تعاونی‌های روستایی از وظایف محوله اش گفت: وظایفی از قبیل استانداردسازی محصولات کشاورزی موضوعی نیست که با اراده انجام آن، بلافاصله انجام شود، زیرا اینها اسباب، لوازم و فرایند خودش را میطلبد.

وی با اشاره به استانداردسازی محصولات کشاورزی اظهار داشت: باید بگویم که استانداردسازی محصولات کشاورزی با کشورهای هدف باید انجام شود؛ باید با کشورهای هدف درباره نیاز بازار و تولید محصولات کشاورزی توافق کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی طی سالهای اخیر را روز به روز در حال افزایش دانست و تصریح کرد: ما نمیگوییم همه محصولات کشاورزی و دامی مطابق استاندارد است اما اینطور نیست که هیچ محصولی هممطابق استانداردها نباشد.

وی با تأکید براینکه امسال بیش از هزار میلیارد تومان توسط تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی محصول تولید شده است، گفت: سال گذشته تعاونیهای کشاورزی 5 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردهاند.

حجتی یکی از اقدامات انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت تعاونیهای کشاورزی را توافق با شهرداریهای کلان شهرها برای ایجاد غرفه توسط این تعاونی‌ها در شهرهای بزرگ عنوان کرد و افزود: قبلا تعاونی‌های محصولات کشاورزی برای فروش محصولات و یا دایر کردن غرفه در شهرها با مشکلاتی روبرو بودند که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم محصول و کالایی که تولید میشود باید با استانداردهای روز جهانی که دست مصرفکننده و به خصوص کشورهای هدف برسد که در تولید این امر باید ارتقا یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به برخی اقدامات موقتی وزارت جهاد برای ثبات در بازار محصولات کشاورزی اشاره و تأکید کرد: به صورت مسکّن سال گذشته 60 هزار تن گوجه فرنگی را از استان بوشهر خریداری که به ناچار و به دلیل اینکه ماندگاری نداشت به صنایع رب سازی هدایت کردیم.

وی در پایان آموزش به شهروندان و روستاییان برای ایجاد تعاونی های روستایی و تولید محصولات کشاورزی را در ارتقای کیفیت محصولات موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید کمکم به مردم آموزش دهیم که بتوانند تعاونیها را تشکیل دهند تا بخش کشاورزی نیز از این طریق توسعه بیشتری پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران ، تاریخ انتشار 18تیر 96، کدمطلب:718869، www.econews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
تعادا تعاونی ها چندتنا هست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین