پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
در نشست مشترک مسئولان بخش تعاون ایران و فرانسه طرفین از آغاز همکاری‌های مشترک کشاورزی بین دو کشور خبر دادند و بر تعامل در زمینه‌های دانش فنی و گسترش روابط تجاری تأکید کردند.

شعار سال: در این نشست مشترک، حسین صفایی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن معرفی توانمندی‌های شبکه تعاونی روستایی کشور، خواستار انتقال دانش فنی و تجربیات کشور فرانسه در حوزه اداره تعاونی‌های این کشور شد.

وی همچنین امضاء توافق تخصصی برای مبادلات تجاری محصولات کشاورزی را از دیگر خواسته‌های ایران عنوان کرد.

صفایی با اشاره به گستردگی شبکه‌های تعاون روستایی در ایران، گفت: هرچند این شبکه توانسته است در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور حضور داشته باشد، اما در عین حال از بهره‌وری مناسبی برخوردار نیست و این امر یکی از مشکلات تعاونی‌های روستایی ایران است.

وی یکی دیگر از مشکلات تعاون روستایی در ایران را رغبت کم کشاورزان در سرمایه‌گذاری و افزایش سهم آنها در این شبکه عنوان کرد و از طرف فرانسوی خواست تا برای حل این مشکلات تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تأمین بذر ذرت، سورگوم و کلزا، صادرات کنسانتره برخی از میوه‌ها مانند سیب و تأمین سموم را از فعالیت مشترک ایران و فرانسه در حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: ایران تأکید دارد گسترش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی بیشتر در سطح تعاونی‌ها صورت بگیرد.

صفایی در بخش دیگر از سخنان خود به طرف‌های فرانسوی پیشنهاد داد، مزارع مشترکی را با ایران برای تولید بذرهای فرانسوی راه‌اندازی کنند و این کشور بذر مورد نیاز منطقه را در ایران تولید کند.

وی کشت گیاهان دارویی بر اساس سفارش کشور فرانسه را از دیگر پیشنهادات ایران به فرانسه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به امکان اسانس‌گیری در کشور فرانسه شرکت‌های تعاونی ایران آمادگی آن را دارند که در یک دوره سه ساله و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار به کشت گیاهان دارویی بپردازند و محصول خود را در اختیار شرکت‌های فرانسوی قرار دهند.

صفایی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور از طرف‌های فرانسوی دعوت به سرمایه‌گذاری در احداث و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای کرد.


تعاونی‌های ایران و فرانسه همکار می‌شوند

در ادامه، فرانسیس ژژه، مسئول ایران در وزارت کشاورزی فرانسه این نشست را نتیجه سفر وزیر کشاورزی و وزیر امور خارجه فرانسه و امضاء تفاهم‌های کشاورزی بین دو کشور دانست و گفت: نشست مذکور برای آغاز همکاری‌های فنی و تجاری بین دو کشور در پی امضاء تفاهم‌نامه‌های کشاورزی برگزار شده است.

وی تأکید کرد: زمینه‌های مختلفی برای همکاری های کشاورزی بین دو کشور وجود دارد به‌ویژه در حیطه وظایف تعاون روستایی که از بخش‌های بسیار فعال در کشور فرانسه هستند.

ژژه یادآور شد: نقاط مشترکی بسیاری بین تعاونی‌های ایران و فرانسه در زمینه‌های انتقال فناوری‌های روز، تولید و تأمین بذر، تأمین ماشین‌آلات کشاورزی و تولید و تأمین سموم کشاورزی وجود دارد که امروز تفاهم‌نامه‌های برای اجرای آنها با طرف‌های ایرانی به امضاء خواهد رسید.

در پایان این نشست، طرف‌های ایرانی و فرانسوی به پرسش‌های مطرح‌شده از سوی حضار پاسخ دادند./

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 01 اسفند 1395، کدخبر: 40962، www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
صفایی فرار به جلو نکرد بلکه پرش به جلو کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین