پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از اختصاص یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور خبر داد.

شعارسال: کامبیز عباسی در حاشیه چهارمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور که در هتل اسرم برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال یک‌هزار و 200 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون در راستای طرح تجهیز و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری به‌صورت استانی توزیع و هر استان از سهمیه متفاوت برخوردار شد.

وی افزود: توزیع اعتبارات با توجه به ظرفیت‌های هر استان بوده و از 10 میلیارد تا 60 میلیارد تومان سهمیه‌بندی شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور ادامه داد: تاکنون 500 میلیارد تومان تقاضا در بانک کشاورزی به ثبت رسیده و 106 میلیارد تومان پرداخت شده است و امیدواریم تا پایان سال و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به استان‌ها پرداخت شود.

این مسؤول اضافه کرد: تسهیلات با نرخ بهره 15 درصد و بازپرداخت پنج تا هفت سال به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عباسی با بیان اینکه سال‌های 90 و 91 حدود 160 آزمون از تجهیزات آبیاری نوین انجام شد، خاطرنشان کرد: سال‌های 91 و 92 حدود 24 آزمون در حوزه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی انجام شد که در حال حاضر سالانه به‌طور متوسط 285 آزمون انجام می‌‌شود.

وی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی منعقد شد که براساس آن افراد زیر پوشش این نهاد برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی معرفی می‌شوند و 120 میلیارد تومان از منابع داخلی با نرخ بهره دو تا چهار درصد در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه ممنوعیت ورود ماشین‌آلات کشاورزی فرسوده به تصویب رسید و هیچ‌گونه ماشین‌آلات کشاورزی دست دوم وارد کشور نمی‌شود، اظهار کرد: 51 درصد ناوگان بخش کشاورزی نیازمند جایگزینی است و پروژه‌ای تعریف شد تا ماشین‌آلات مستهلک از گردونه فعالیت خارج شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه سه سال اخیر 241 هزار هکتار به سطح برداشت مکانیزه برنج کشور افزوده شد، گفت: در این مدت 62 تا 70 هزار هکتار به سطح کشت مکانیزه نشاء در کشور اضافه شد.

عباسی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 100 هزار هکتار به سطح کشت مکانیزه گندم در کشور اضافه شد.

وی گفت یک‌هزار و 400 هزار هکتار به عملیات سم‌پاشی با استفاده از سم‌پاش پشت تراکتوری‌ اضافه شد تا با این کار شاهد افزایش کارایی مصرف سم، کاهش مصرف سموم، افزایش تولید و خود‌کفایی در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 30 مرداد 1395، کدمطلب: 13950530000671 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین