پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت در صدد پیگیری و کاهش نرخ سود تسهیلات کشاورزی به نفع بهره برداران این بخش است.
شعار سال : کامبیز عباسی، دوشنبه در همایش برنامه ریزی کشت پاییزه با محوریت مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی در شیراز افزود: از سال 92 تاکنون 25 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشور تعلق گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین در مدت یاد شده 54 هزار تراکتور و دستگاه بذر کار وارد عرصه کشاورزی کشور شده است.
وی ادامه داد: کشاورزانی که قصد توسعه مکانیزاسیون و بهره گیری از فناوری های نوین داشته باشند از 30 درصد کمک بلاعوض دولت برای خرید دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی بهره مند می شوند.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی فارس اختصاص یافت که بیشترین میزان در کشور است.
عباسی افزود: از این میزان یک هزار و 150 میلیارد ریال در اختیار کشاورزان قرار گرفته و بقیه نیز به مرور پرداخت خواهد شد.
به گفته وی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و تامین ماشین آلات 90 درصد متکی به دانش داخلی است و تنها بخش اندکی از دستگاه ها وارداتی است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: هم اکنون 65درصد از کشت مکانیزه گندم در کشور با ماشین آلات بذرکار انجام می شود.
وی ادامه داد: سالانه 760 نوع ماشین آلات آبیاری در کشور توسط کارشناسان و متخصصان داخلی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
عباسی اظهار داشت: برای بهره وری بیشتر از منابع آبی کشور، جایگزینی کشت بهاره در پاییز، استفاده از ارقام بذر زودرس توسعه کشت نشایی و گلخانه ای و توسعه آبیاری زیر سطحی در دست پیگیری و انجام است.
همزمان با برگزاری همایش چهار روزه برنامه ریزی کشت پاییزه با محوریت مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی، نمایشگاه ماشین آلات و نهاده های کشاورزی با حضور تولیدکنندگان سراسر کشور در شیراز برپا شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایرنا، تاریخ انتشار 6 مهر 1394،کد مطلب81776887 (4898001) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین