پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
روبرت ماکاریان معاون وزیر کشاورزی ارمنستان با تاکید بر اینکه تولیدات تجهیزات و ماشین آلات ایران در این بخش کیفیتی خوب و قیمت رقابتی برای صادرات دارد، برای تنظیم برنامه همکاری واردات اعلام آمادگی کرد.

شعار سال: ماکاریان امروز چهارشنبه در مذاکره با هیات اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی ایران در ایروان، یکی از عوامل مهم رونق همکاری ها در بخش های مرتبط برای فروش تجهیزات و ماشین الات کشاورزی ایرانی در ارمنستان را کیفیت مطلوب و قیمت مناسب اعلام کرد.

ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

در این مذاکرات که گِقام گِوُرکیان مدیرعامل بنیاد توسعه کشاورزی ارمنستان و همچنین نمایندگانی از شرکت های تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات این کشور حضور داشتند، ماکاریان پیشنهاد داد: "تجهیزات و ماشین الات کشاورزی ایران در نمایشگاه "آرم پروُد اِکسپو" که اکتبر سال جاری (مهر - آبان) در ایروان برگزار می شود، نمایش داده شود تا طرف های ارمنستانی از نزدیک با توانمندی های ایران در این صنعت بیشتر آشنا شوند."

پس از سفر دی ماه سال گذشته، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.

ماکاریان همچنین به منظور گسترش و تحکیم همکاری ها در عرصه کشاورزی، امضای یادداشت تفاهم بین شرکت مسئول ایرانی و بنیاد توسعه کشاورزی ارمنستان با هدف تنظیم و تدوین برنامه مشخص همکاری ها را خواستار شد.

حسین روضاتی معاون اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی ایران نیز در این دیدار گفت: "آشنایی متقابل با توانمندی ها، نیازها و همچنین فرصت های صادراتی به ارمنستان در عرصه کشاورزی و تجهیزات و ماشین آلات مرتبط، هدف رایزنی ها و مذاکرات است."

وی افزود: "برقراری ارتباط با فعالان عرصه های مختلف کشاورزی در ارمنستان برای همکاری های بیشتر از جمله برای اینکه تجهیزات و ماشین آلات نوین تولیدی ایران در این بخش را صادر کنیم نیز در دستور کار قرار دارد."

از سوی دیگر، ارمنستان که تنها عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای مرز زمینی با ایران است، همراه روسیه، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان دیگر اعضای این تشکل و ایران برنامه ریزی های گسترده ای را برای تشکیل منطقه آزاد تجاری تدارک دیده اند. اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با ایران برنامه همکاری های گسترده تجاری و اقتصادی را تنظیم کرده است، جمعیتی معادل ۱۸۰ میلیون نفر را در برمی‌گیرد.

در این مذاکرات همچنین مباحث و زمینه های موجود برای لیزینگ تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به پیشنهاد طرف ارمنستانی و ایجاد مرکز مشترک مونتاژ در این صنعت بررسی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 45792:www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین