پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مدیر مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دستگاه کمباین پنبه که یک طرح کلان ملی در معاونت علمی است امسال به بهره برداری می رسد.

شعار سال : پیمان صالحی : با توجه به اینکه پنبه در ایران دست چین می شود و زمان زیادی برای این کار صرف می شود، محققان در کشور توانستند دستگاهی را برای رفع این مشکل طراحی و بسازند.

وی با بیان اینکه این طرح کلان ملی در حال اخذ استاندارد های لازم است، افزود: دستگاه کمباین پنبه، پنبه چینی را به صورت مکانیزه انجام می دهد.

صالحی گفت: تا کنون نمونه خارجی کمباین پنبه در کشور مورد استفاده قرار می گرفت و ما در کشور نمونه داخلی نداشته ایم.

به گفته وی، دستگاه کمباین پنبه امسال به بهره برداری می رسد و امیدواریم که به مرحله تجاری سازی نیز برسد.

مدیر مرکز طرح های کلان ملی گفت: ماشين‌های برداشت پنبه در دنيا از دو نوع وش چين(picker) و غوزه چين(stripper) هستند كه هر يک برای مزارع و شرايط خاص خود كاربرد دارند كه هر دوی اين ماشين ها در اين طرح ساخته شده اند.

وی عنوان کرد: اولين و مهم‌ترين اثر ساخت اين دستگاه در كشور كاهش هزينه توليد و سهولت برداشت پنبه توسط كشاورزان است و قطعا اين كار منجر به افزايش سطح زير كشت خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 18 آذر 1394 کد مطلب : 2995104 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین