پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: تعاونیهای کشاورزی استان با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار و ۹۸۹ نفر دارای سرمایه ۱۰۳ هزار و ۲۸۵ میلیون ریالی و گردش ۱۵ هزار میلیارد ریالی است.

شعار سال: محمود محمودی اظهارداشت:سازمان تعاون روستایی باقدمت ۵۰ ساله در بخش کشاورزی فعالیتهای ارزشمندی را انجام داده و عمده کارهای خود را در روستاها و شهرها برنامه ریزی کرده است.

وی افزود:تامین نهاده های کشاورزی، کود، سم، بذر، ماشین آلات کشاورزی، کمک به آماده سازی زمین و نگهداری از آن، بازاریابی محصولات دامی، طیور، باغی و زراعی از دیگر کارهای این سازمان است.

محمودی تصریح کرد: در استان یک شبکه بزرگ تعاونی تولیدی و کشاورزی به تعداد ۱۱۲ شرکت با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار و ۹۸۹ عضو فعال شده که سرمایه آنهابالغ بر ۱۰۳ هزار و ۲۸۵ میلیون ریال وگردش مالی ۱۵ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: در زمینه تامین کود در سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۴۹۸ تن انواع کود شیمیایی، آلی، زیستی، ریزمغذی بین کشاورزان توزیع شد.

محمودی بیان کرد: در بخش سموم شیمیایی نیز ۲۰ هزار و ۷۸۲ لیتر سم برای مبارزه با آفات و کنترل بیماری ها و نگهداری محصول توزیع شده است.

وی اظهارداشت:دراستان موضوع تامین کود و سم مورد نیاز کشاورزان از دیگر دغدغه های مسئولان جهاد کشاورزی است که با مجوزی که از کمیته فنی استان دریافت کرده ایم بخشی از کود را وارد خواهیم کرد و خرید سم نیز که قبلا به صورت پراکنده بود به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: همچنین ۲۱۴ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی با تسهبلات بانکی به کشاورزان واگذار شده است.

محمودی گفت:برگزاری ۱۶۵۸ دوره آموزشی، ساماندهی مجامع ۵۶ تعاونی، ارزشیابی ۶۸ تعاونی، حسابرسی ۷۰ تعاونی نیز انجام شده است.

توزیع سوخت در۳۰۰ مرکز فروش

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین در خصوص تامین سوخت تعاونی ها نیز یادآورشد: در ۹ ماهه امسال با توزیع بنزین، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع نسبت به تامین نیازهای کشاورزان، بهره برداران و تعاونی ها اقدام شده است.

وی اضافه کرد: توزیع ۲۲ هزار و ۵۲۹ لیتر سوخت بنزین، ۲۲ میلیون لیتر نفت سفید و نفت کوره و ۵۲۶ هزار کیلو گاز مایع از دیگر خدمات انجام شده است.

توزیع آرد نانوایان تعاونی های استان

محمودی درخصوص توزیع آرد مورد نیاز تعاونی های روستایی استان نیز گفت: در حال حاضر ۲۰۶ فروشگاه مصرف در سراسر استان داریم که با تفاهم نامه امضاء شده در این زمینه اقدام شده و ۱۸ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلو آرد روستایی میان تعاونی ها توزیع شده است.

محمودی بیان کرد: در زمینه بازاررسانی و بازاریابی محصولات کشاورزی هم اقدام کرده ایم و برای حذف واسطه ها و توزیع محصولات کشاورزری با قیمت مناسب با ایجاد بازارچه های محلی کار ارزشمندی صورت گرفته است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: سه بازارچه در مرکز استان برای توزیع بی واسطه محصول پیش بینی شده که یک مرکز در محدوده خیابان بوعلی با ۲۰ هزارمترمربع مساحت با کمک اتحادیه ها در حال راه اندازی است.

وی اضافه کرد: همچنین یک بازارچه در شهر اقبالیه به مساحت یک هکتار و یک مجموعه در تاکستان به مساحت ۸ هزار مترمربع برای ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی پیش بینی شده که برای راه اندازی آن اقدام خواهیم کرد.

راه اندازی مراکز گیاه پزشکی

وی اضافه کرد: مراکز گیاه پزشکی درآبیک، تاکستان، آوج را فعال خواهیم کرد تا خدمات مورد نیاز به کشاورزان ارائه شود.

محمودی تصریح کرد: برای اولین بار یک انبار مکانیزه در شهرستان بویین زهرا با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان با ظرفیت ۲ هزار تن مکانیزه شد که تا دوبرابر قابل افزایش است.

وی بیان کرد: دو سیلو در بخش تعاون روستایی در آوج و بویین زهرا احداث خواهد شد تا نیازها تامین شود.

خرید ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

محمودی اظهارداشت:امسال ۴۷ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در ۱۵ مرکز و هشت هزار تن جو و ۸۵۰۰ تن کلزا و ۲۰۰ تن آفتابگردان روغنی نیز خریداری شد.

وی اضافه کرد: تجهیز ۱۵ انبار خرید محصولات کشاورزی، احداث دو باسکول به ظرفیت ۶۰ تن در آبیک و کوهین، از دیگر کارهای انجام شده است.

اجرای ۲۹ طرح تعاون روستایی

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد:در راستای اقتصاد مقاومتی تعداد ۲۹ طرح در شبکه روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۸۸ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی گفت: دو طرح در قالب زنجیره تولید است که از تامین نهاده تا فروش محصول پیش بینی شده که ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار می گیرند تا بتوانیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

محمودی اظهارداشت: با کمک تسهیلات صندوق کارآفرینی نسبت به فعال شدن ۳۰ فروشگاه اقدام کرده ایم وبافعال سازی بازاریابی خارجی که مغفول مانده بود در این زمینه نیز فعالیت جدی خود را آغاز کرده ایم.

وی بیان کرد: در صادرات برخی محصولات کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی داریم و بویژه در کشمش که برند استان است تلاش کرده ایم تا فعالتر ظاهر شویم.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین یادآورشد:تولید۵۰ هزار تن کشمش دراستان ظرفیت ارزشمندی است که در این راستا یک کارخانه فرآورری کشمش خریداری شده که تجهیز خواهدشد و این کار در محصولات گوجه و گیلاس هم عملیاتی خواهد شد.

محمودی اظهارداشت:صنایع تبدیلی می تواند در ایجاد ارزش افزوده کمک موثری باشد که در این بخش ظرفیت های خوبی داریم که با حمایت لازم باید فعال شود.

وی گفت:در تامین بذر یک تعاونی در شهر سگزآباد با ظرفیت دو هزارتنی گندم و ۱۵۰۰ تنی جو فعال شده است.

محمودی اضافه کرد: در حوزه کشمش دولت مصوبه ای داشت و برای هر کیلو ۵۰۰ تومان یارانه تعیین کرد که با تدبیر انجام شده صندوق کشمش در تاکستان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: در تشکیل این صندوق ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یارانه کشمش باغداران تاکستان به عنوان سهم کشاورزان و دو میلیارد تومان نیز کمک استانی حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه تزریق شده که در تامین منابع مالی کشاورزان بسیار موثر است.

وی گفت:بااین سرمایه تامین شده قادریم نسبت به خرید کشمش باغداران در زمان مقرر، پرداخت تسهیلات بموقع و با کارمزد پایین، تنظیم بازار و تعیین قیمت محصول، تامین نهاده های کشاورزی، کمک به صادرات و ایجاد کارخانه های فرآوری اقدام کنیم که تاسیس صندوق کشمش نیز هدف گذاری شده است.

تامین سم مناسب و کیفی در دستور کار است

محمودی اظهارداشت: برای خرید متمرکز سموم مورد نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی اقدام کرده ایم و با خرید این کالا از شرکت های معتبر نظارت جدی بر کیفیت سم خواهیم داشت.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد:درهر شهرستان یک کلینیک فنی راه اندازی شده و کارشناسان توجیه فنی و راههای مصرف سموم را در مزارع وباغات آموزش می دهند که در این راستا هدایت کشاورزان، توجیه فنی و فروش سموم مرغوب و با کیفیت در سازمان تعاون روستایی هدف گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۷ شرکت تعاونی روستایی، شش تعاونی بانوان، ۳۵ تعاونی کشاورزی، ۳ اتحادیه روستایی، یک اتحادیه مرکزی، یک اتحادیه تعاونی تولیدی، دو اتحادیه تعاونی کشاورزی و ۶ نظام صنفی کشاورزی در استان فعال شده است.

کود مصرفی استان بالغ بر ۱۰۵ هزارتن در سال است

مجمودی در ادامه گفت: سالانه حدود ۱۰۵ هزار تن انوام کود در استان مورد نیاز است که در دو سال گذشته حدود ۶۰ هزارتن آن توزیع و مصرف شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 23بهمن 96، کدمطلب:4225612، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
واقعا داره کار میشه تو کشاورزی استان و 29 طرح تعاون روستایی بی نظیر بود واقعا
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
قزوین بیش از این ها پتانسیل دارد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین