پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش ماشین‌های کشاورزی در سال‎های اخیر بیانگر تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

شعار سال: کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت صنعت ماشین‌های کشاورزی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در چهار سال گذشته اتفاقات مثبتی در حوزه صنعت ماشین آلات کشاورزی افتاد به طوریکه بخش عمده عرضه کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات با خروج از رکود مواجه بودند.

وی افزود: با توجه به سرمایه گذاری گسترده در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و ایجاد بازارهای مناسب برای ماشین‌ها که ناشی از راه‌اندازی خطوط اعتباری مکانیزاسیون در کشور بود، مجددا رونق به بازار ماشین آلات بازگشت.

عباسی از سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش ماشین‌های کشاورزی طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: براین اساس ۹۵ درصد منابع اعتباری در حوزه صنعت داخلی سرمایه گذاری شد که این امر بیانگر نماد کامل اقتصاد مقاومتی و توجه و برنامه ریزی وزارت جهاد در زمینه حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

این مقام مسئول انبوه تقاضا و گردش مالی مناسب را یکی از راهکارهای خروج از رکود صنعت ماشین آلات کشاورزی بر شمرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵۰ عرضه کننده ماشین‌های کشاورزی و ۳۰۰ عرضه کننده لوازم، تجهیزات آبیاری همگی به صورت فعال مشغول به فعالیت هستند، چرا که ۹۵ درصد منابع اعتباری در سال‌های اخیر در حوزه صنعت داخل سرمایه گذاری شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون با اشاره به آخرین وضعیت قیمت ماشین آلات، بیان کرد: قیمت ماشین آلات کشاورزی داخلی یک سوم، یک چهارم و یک پنجم قیمت ماشین‌های کشورهای پیشرو است و با توجه به اینکه در حوزه کیفیت تفاوت چندانی با رقبا نداریم،کشاورزان رغبت بیشتری به خرید ماشین‌های تولید داخل دارند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مناسب ماشین آلات داخلی پتانسیل بزرگی برای بخش کشاورزی محسوب می شود، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۹۰ تا ۹۱ هزار دستگاه تراکتور، ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع کمباین غلات، ۶ هزار دستگاه کمباین برنج، ۱۸۵ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی وارد عرصه شد و به جرئت می‌توان گفت که ۳۵ درصد ناوگان ماشینی بخش کشاورزی در سال های اخیر نوسازی شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اگروفودنیوز ، تاریخ انتشار 14 فروردین 97، کدمطلب: ----- ، www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
کشاورزی یکی از زمینه هاییه که تا حد زیادی میتونیم توش به تولید صد در صد ملی برسیم و همین صنعت برای کار افرینی ایرانی بسیار موثره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین