پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان، مکانیزاسیون را مادر تمامی فعالیت ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: سال گذشته استان گلستان رتبه اول خرید تراکتور، رتبه اول خرید سمپاش و رتبه دوم خرید کمباین در کشور را کسب کرد.

شعار سال: عید محمد فاروقی اظهار کرد: خط اعتباری مکانیزاسیون با هدف ارتقاء و صنعت مکانیزاسیون سازی سازمان جهادکشاورزی در سال جاری 62 میلیارد و 94 میلیون تومان تخصیص داده شد که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافت.

وی افزود: سال گذشته اعتبار بخش مکانیزاسیون استان 54 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که 153 درصد از این مقدار یعنی نزدیک به 87 میلیارد تومان جذب شد. این تسهیلات در زیر پروژه های مختلف از جمله زراعت، باغبانی، دام، طیور، آبزیان و شیلات پرداخته شده است.

فاروقی با بیان اینکه سال گذشته گلستان از استان های برتر در جذب اعتبار مکانیزاسیون بود، تصریح کرد: سال گذشته با خرید 1501 دستگاه تراکتور تولید داخل رتبه اول کشور را کسب کردیم. همچنین در خرید سمپاش رتبه اول و در خرید کمباین نیز رتبه دوم کشور را به دست آوردیم.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان اظهارکرد: بر اساس سیاست هایی که در این بخش صورت گرفته سعی می شود که ضمن لحاظ کردن وضع موجود مکانیزاسیون استان، شرایط مطلوب استان را طراحی کنیم و با هدف رسیدن به شرایط مطلوب در واقع بتوانیم نیازهای بخش کشاورزی استان را تامین کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از کمباین های استان بیش از 20 سال عمر داشتند، برای اینکه بتوانیم در بحث نوسازی ناوگان برداشت اقدامات موثری داشته باشیم به عنوان اولویت نخست خرید کمباین در دستور کار شهرستان ها قرار گرفته است.

فاروقی با بیان اینکه در سال جاری برنامه ریزی خرید 250 دستگاه کمباین در استان انجام شده است، عنوان کرد: خوشبختانه این امر توسط ریاست سازمان به صورت سهمیه های شهرستانی مشخص و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال این کار اولویت های بعدی در این استان نوسازی ناوگان سمپاش های پشت تراکتوری و افزایش کارنده ها اعم از خطی کارها، کمبینات ها، عمیق کارها و ردیف کارها در دستور کاری بعدی ما بوده است.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: مدارک و ضوابط جهت اعطای تسهیلات به شهرستان ها ابلاغ شده تا این تسهیلات برای ماشین آلات سبک و متوسط با کارمزد 15 درصد و بازپرداخت اقساط پنج ساله و برای ماشین آلات سنگین از جمله کمباین های سنگین و تراکتورهای سنگین، با کارمزد 15 درصد و بازپرداخت اقساط هفت ساله خواهد بود.

فاروقی با اشاره به اینکه ماشین آلات کشاورزی در دو قالب واگذار می شوند، گفت: یک بخش از واگذاری مربوط به رانندگان حرفه ای است که داشتن گواهینامه مهارتی کمباین یا تراکتور ملاک عمل است. شخص علاوه بر داشتن گواهینامه باید دارای سوابق تجربه کاربردی ماشین ها را داشته باشد که این امر را مرکز خدمات تایید می کند.

وی افزود: بخش دیگری از واگذاری تسهیلات مربوط به افرادی است که دارای زمین زراعی هستند. حداقل هایی برای هر نوع تراکتور با توان مختلف تعریف شده است.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دریافت این تسهیلات، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی دفترچه کشاورزی، درخواست کتبی و تهیه پیش فاکتور عنوان کرد.

فاروقی ادامه داد: مدارک تکمیل شده در کارگروه شهرستانی که متشکل از مدیریت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی است، بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط ابلاغ شده درخواست ها مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید شدن به بانک ارجاع داده می شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری اعتبار خوبی برای اجرای این کار داده شده و ما آن را به صورت شهرستانی توزیع کردیم. این مقدار اعتبار کف اعتبارات است و اگر هر چقدر در شهرستان ها جذب کنند ما از اعتبارات ملی که در واقع شناور است، دوباره اعتبار می گیریم و در اختیار آنها قرار می دهیم.

فاروقی یادآور شد: در سال جاری از اعتباراتی که به استان ابلاغ شده، 446 پرونده با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 940 میلیون تومان به بانک کشاورزی معرفی کردیم که از این میزان 194 پرونده با اعتبار بیش از 11 میلیارد تومان مصوب شده است. 126 پرونده با اعتبار هشت میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت صورت گرفته است. تراکتورها، کمباین ها، ادوات و تجهیزات دنباله بند و ماشین های وارداتی عموما اقلامی هستند که تاکنون از سوی بهره برداران خریداری شده اند.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: رویکرد اصلی که در بحث مکانیزاسیون وجود دارد استفاده از فناوری های نوین است و سعی می شود برای ترویج و توسعه فناوری های نوین هم کمک ها و محرک های تشویقی قرار داده شود. خوشبختانه طی سالهای گذشنه توانستیم کمک های فنی اعتباری، تسهیلات ارزان قیمت و همچنین کمک های بلاعوض را در این مسیر سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به بهره برداران توسعه می شود با توجه به تسهیلاتی که در نظر گرفته شده که حدودا پنج الی شش درصد کمتر از تسهیلات دیگر بانکی است، از این فرصت در جهت تجهیز ناوگان ماشین های کشاورزی و تجهیزات دنباله بندها استفاده کنند.

فاروقی عنوان کرد: توسعه بخش کشاورزی بدون سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون امکان پذیر نیست، زیرا مکانیزاسیون مادر تمام فعالیت ها است.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان در پایان گفت: معتقدیم سرمایه گذاری در بخش مکازیناسیون بیش از گذشته باز هم باید انجام شود تا بتوانیم حجم تولید را افزایش دهیم و تولید پایدار را برنامه ریزی کنیم.

سایت شعار سال،با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:7 تیر1396، کد مطلب:96040702736:www. irna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین