پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 690 میلیارد ریال تسهیلات برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی این استان در دولت یازدهم اختصاص یافته است.

شعارسال: مجتبی مزروعی فزود: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی در سالهای گذشته تسهیلاتی اختصاص نیافت اما با روی کارآمدن دولت یازدهم به این بخش نیز توجه جدی شد و میزان تسهیلات ارائه شده مربوط به این بخش در سالهای 93 و 94 یکهزار و 40 میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: در سال 95 نیز 780 میلیارد ریال و در سال جاری مبلغ 870 میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون اختصاص یافت.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در سه سال اخیر بیش از سه هزار دستگاه تراکتور ، بیش از 150 دستگاه کمباین و بیش از سه هزار دستگاه انواع ادوات در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان استان قرار گرفت.

مزروعی افزود : همچنین در بخش دام حمایتهای خوبی در دولت یازدهم صورت گرفت و در این دولت 600 هزار تن نهاده به صورت شش ماهه و بدون سود کارمزد در اختیار دامداران قرار گرفت.

*رشد 1.8 درصد اشتغال در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت به بخش کشاورزی منجر به رشد 1.8 درصدی اشتغال شده است و به میزان اشتغالزایی از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری شده است.

مزروعی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان 23.4 درصد است، افزود: تعداد بهره برداران کشاورزی در استان 338 هزار نفر است که در یک میلیون و 460 هزار و 111 هکتار از اراضی استان کشاورزی می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1396، کدخبر: 82526175: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین