پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۹۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
وزیر کشور با بیان اینکه در نوسانات اخیر ارزی برخی واردکنندگان 10 برابر ظرفیت خود ثبت سفارش کردند گفت: برخی هم ارز دولتی گرفتند اما کالا وارد نکردند یا کالا را با فاکتورهای جعلی وارد کردند.

شعار سال: عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان با محوریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مشکلاتی که در جلسه مطرح شد مشکلات ملی بود و در واقع همه کشور با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به این که برخی معتقدند تهران کمترین میزان توسعه‌یافتگی را دارد چرا که چندین شهرک چند ده هزار نفری در اطراف تهران وجود دارد که معضلات و مشکلاتی را هم دارد، معتقد است نظام حاکم بر برنامه‌ریزی کشور ظالم است.

وزیر کشور با بیان این که تهران با وجود این که بخش عمده منابع کشور در آن وجود دارد اما از معضلاتی رنج می‌برد که به نحوی دیگر در سیستان و بلوچستان و اصفهان هم وجود دارد، یادآوری کرد: این حاصل از همان نظام برنامه‌ریزی، مالی و بانکی کشور است، در حوزه عدالت و زیرساخت‌ها اقدامات زیادی انجام شده است و کسی نمی‌تواند ادعا کند در خصوص برق، آب، گاز، مخابرات و جاده عدم توازن و عدالت فاحش وجود دارد.

رحمانی فضلی با بیان این که مشکلات اقتصادی تبدیل به معضلات امنیتی خواهد شد اگر به آن‌ها توجه نشود، مطرح کرد: حوزه اقتصاد و امنیت به هم پیوسته هستند، سیستان و بلوچستان امکانات کمتر از اصفهان ندارد اما هر کدام امکانات متفاوتی دارند.

وی با بیان این که جنگ و تحریم باعث شده تا جراحی‌های بزرگ اقتصادی انجام نشود، یادآوری کرد: باید به مناطق اعتماد کرد، در حوزه‌های امنیتی به مناطق اختیار دادیم و اختیارات شورای عالی امنیت ملی به شورای تأمین استان واگذار شده است اما در حوزه اقتصادی و مالی هنوز اختیارات را به مناطق خود واگذار نکردیم.

وزیر کشور به خاطره‌ای از مهدی جمالی‌نژاد اشاره کرد و گفت: در سفری به اصفهان، شهردار پیشین به من گفت که سرقت در اصفهان زیاد است و به من اجازه دهید تا با مردم صحبت کرده تا مقداری به قیمت بنزین اضافه کنیم تا منابع خرید دوربین‌های نظارتی تأمین شود و بعد از خرید هم به مردم اعلام می‌کنیم که طرح تمام شد و قیمت بنزین به قیمت قبلی خود بازگشت، چرا ما نباید چنین اختیاراتی را به مدیران مناطق بدهیم.

وی با بیان این که مردم و دولت سوریه از ما درخواست کمک کردند و ما بنا به وظیفه خود به آن‌ها کمک کردیم چرا که اگر آتشی که به خانه همسایه افتاده را خاموش نکنیم این آتش به خانه خودمان سرایت می‌کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها بگویند دو هزار کیلومتر این طرف دنیا آمده‌اند که چه کنند؟

رحمانی فضلی افزود: در نوسانات اخیر ارزی برخی 10 برابر ظرفیت خود ثبت سفارش کردند، برخی هم ارز دولتی گرفتند اما کالا وارد نکردند یا کالا را با فاکتورهای جعلی وارد کردند، برخی هم کالای با ارز دولتی را به قیمت آزاد فروختند یا این که احتکار کردند.

وی با بیان این که در شرایط فعلی همه باید ابزار نظارتی داشته باشند و با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم، عنوان کرد: استان اصفهان قدرت اداره خود را به بهترین نحو دارد و می‌تواند معین دو استان دیگر هم باشد، خراسان رضوی و فارس هم می‌توانند معین استان‌های دیگر باشند اما باید از این نظام برنامه‌ریزی رها شویم و به سمت نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای حرکت کنیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: همه سوار یک کشتی هستیم و باید بدانیم دشمن به دنبال چه چیزی است، دشمن در سه حوزه علیه ایران فعالیت می‌کند یکی حوزه نظامی است که بنا به گفته رهبر معظم انقلاب جنگ نخواهد شد و این رفتارها تنها به منظور ایجاد رعب و وحشت است، تحریم اقتصادی حوزه دوم است که به واسطه آن حوزه سوم یعنی اعتراضات را فعال کرده و کشور را به آشوب بکشند، اما مردم امنیت را اصل می‌دانند و از نقشه‌های دشمن آگاه هستند.

رحمانی فضلی در پایان گفت: باید مردم را امیدوار کرد و همه در صحنه بمانیم، مصرف‌کننده و تولیدکننده باید یکدیگر را ملاقات کنند و این دیدار در بستر بورس محقق خواهد شد، پرچم اصفهان به هر طرف به اهتزاز در آید مردم دیگر استان‌ها نیز همان روند را پیگیری خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 25 مرداد 97، کد مطلب: 13970525000793:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
باید دید باز چه رانت اطلاعاتی گرفتن که دارن این کراو می کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین