پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به جایگاه بالای تولیدات کشاورزی این شهرستان در کشور از مقام سوم کشوری مرند در تولید زردآلو خبر داد.

شعارسال: منوچهر رحمانی ، عنوان کرد: در طول سال، سه هزار تن گوشت قرمز، ۷ هزار تن گوشت سفید، ۲۲ هزار تن شیرخام، ۹ هزار تن تخم مرغ و ۵۴۰ تن عسل در شهرستان مرند تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در زمینه محصولات زراعی نیز ۱۵۰ هزار تن، محصولات باغی ۷۰ هزار تن و محصولات دامی ۵۷ هزار تن در این شهرستان تولید می شود.

به گفته رحمانی، شهرستان مرند در تولید زردآلو مقام اول استانی و مقام سوم کشوری، در تولید سیب مقام سوم استانی، در تولید مرغوب ترین زعفران، آفتابگردان و پسته نیز مقام اول استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اجرای اصلاح و تغییر الگوی کشت در جهت صرفه جویی در آب، اذعان داشت: در این راستا تولید چند محصول در شهرستان مرند توسعه پیدا کرده است که از جمله آن ها کشت زعفران، پسته و گل محمدی است.

اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی در مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به فعالیت ۱۶۰ واحد مرغداری در شهرستان مرند اظهار داشت: ۱۰ درصد تولید تخم مرغ استان با تولید ۹ هزار تن در سال در اختیار شهرستان مرند قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به میزان خرید گندم اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ هزار تن گندم در شهرستان مرند توسط مراکز خرید تعاونی روستایی در هرزندات، یکانات و اوینجق و شرکت آرد میلاد خریداری شده است.

رحمانی در ادامه با اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح های اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی تصریح کرد: تعداد ۳۶ طرح در طرح اشتغال فراگیر معرفی شده که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این طرح ها اختصاص پیدا کرده و برای ۸۰ نفر اشتغال زایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: در طرح مشاغل خانگی نیز ۱۶۵ طرح معرفی شده که برای ۱۷۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و تاکنون ۸۵۵ میلیون تومان اعتبار برای این طرح ها پیش بینی شده است.

اصلاح الگوی کشت در مرند با چند محصول

رحمانی در بخش دیگری با اشاره به اصلاح الگوی کشت در شهرستان مرند، خاطرنشان کرد: در راستای اصلاح الگوی کشت در شهرستان مرند، چند محصول به لحاظ اقلیم مناسب در راستای مدیریت مصرف بهینه آب، تولید می شود.

وی افزود: کشت زعفران در ۱۶۵ هکتار توسعه پیدا کرده که هم اکنون ۶۰۰ کیلوگرم زعفران در شهرستان با ۵ میلیارد تومان ارزش ریالی تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند همچنین با اشاره به ترویج کشت درختان پسته با مصرف آب پایین عنوان کرد: ۳۰۰ هکتار زمین برای کشت پسته در بخش یامچی اختصاص پیدا کرده که ۹۰ هکتار آن بارور است و سالیانه ۱۰۰ تن پسته در این شهرستان تولید می شود.

رحمانی در ادامه از کشت کلزا در مرند خبر داد و گفت: محصول کلزا در روستاهای دیزج حسین بیگ، گله بان، مرکید و دولت آباد در زمینی به مساحت ۱۴۵ هکتار کشت می شود که سالیانه ۴۰۰ تن کلزا در شهرستان مرند تولید می شود.

وی اذعان داشت: کشت گل محمدی نیز در روستاهای زرغان و میاب، به میزان ۱۰۵ هکتار با تولید ۲۴۰ تن و میانگین سه تن در هر هکتار یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در اصلاح الگوی کشت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در پایان، تشکیل صندوق اعتبار خرد زنان در زنوز و کشکسرای با ۵۵ عضو را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار27مرداد 97، کدمطلب: 4377675، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا باید این فضاهاروقدر دوسنت برای پیشرفا حداقل مالی در همون منطقه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین