پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال تاکنون ۷۵۰ هزار تن سیب درختی از کشور به خارج از کشور صادر شده که ۵۰ درصد آن تولید استان بوده است.

شعارسال: اسمعیل کریم زاده صبح یکشنبه در بهره برداری از طرح های کشاورزی به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن سیب از باغات استان برداشت شود اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال تلاش می شود بازار سیب استان ساماندهی شود.

وی با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر استفاده از تکنیک های اصلاح الگوی کشت، کشت نشایی، به روز رسانی روش های آبیاری، استفاده از منابع ارزان، بذور اصلاح شده و سایر راهکارهای علمی و عملیاتی تأکید دارد ادامه داد: این اقدامات به منظوربالا بردن راندمان تولید، افزایش کیفیت و کمیت محصول و بهره وری و همچنین کاهش مصرف آب است.

کریم زاده با بیان اینکه در حال حاضر پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور هستیم عنوان کرد: در سال جاری تاکنون ۵۱۱ هزار تن گندم خوراکی و ۳۰ هزار گندم بذری مازاد بر نیاز گندمکاران توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

وی از افتتاح و کلنگ زنی۲۶۵طرح عمرانی، اقتصادی ، تولیدی و تحقیقاتی کشاورزی خبر داد و گفت: این طرحها ۱۷۸ طرح در زیر بخش آب و خاک، ۴۶ طرح عشایری، ۱۰طرح درزیربخش صنایع تبدیلی و غذائی، ۷ طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵ طرح مدیریت تعاون روستائی، دو طرح تولیدات گیاهی ، یک طرح دربخش تولیدات دامی و ۳طرح در بخش شیلات را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها، بیش از ۶۵ میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از ۲۷۵میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران وبیش از ۴۳ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت: این طرح ها شامل ۱۷۱ طرح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار با مساحت بیش از ۱۰۸۹ هکتار و ۲ طرح انتقال آب با لوله به مسافت ۶.۱ کیلومتر و یک طرح استخر ذخیره آب و ۲ طرح پوشش انهارسنتی و یک طرح برق دارکردن چاه های کشاورزی و لایروبی قنات است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4شهریور 97 ، کدمطلب : 4384802، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75
واقعا خودمون در داخل کشور هیچ مشکلی پیدا نمیکنیم؟ مردم سیب رو کیلیویی 20 هزار تومن نخرن یه وقت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین