پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نمایندگان خواست برای حُسن ختام مجلس نهم، با حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر مخالفت کرده و به بخش هزینه‌ای تبصره هدفمندی رای ندهند.

شعارسال: در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش هزینه‌ای تبصره هدفمندی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در بررسی بخش درآمدی این تبصره دولت به شدت با حذف سه دهک پردرآمد از دریافت یارانه نقدی مخالفت کرده بود و علی‌رغم مخالفت دولت، نمایندگان با حذف سه دهک پردرآمد از دریافت یارانه نقدی موافقت کردند.

این بار نیز نوبتخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بررسی بخش هزینه‌ای این تبصره به همراه ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس حضور یافت.

وی گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که حذف سه دهک از دریافت یارانه نقدی نه اجرایی است و نه عادلانه.

نوبخت ادامه داد: سال گذشته مجلس، دولت را موظف کرد برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها اقدام کند که در این راستا دولت اقدام به حذف ۴.۵ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی کرد، اما پس از مدتی با شکایت مردم و همچنین مراجعه نمایندگان متوجه شدیم که باید یارانه برخی افراد را برگردانیم، بنابراین یارانه یک و نیم میلیون نفر مجددا وصل شد.

وی تصریح کرد: با این مصوبه، مجلس مجددا حذف ۲۴ میلیون نفر را به دولت تکلیف می‌کند و بعد از آن نیز اضافه می‌کند اگر این پرداخت‌ها صورت بگیرد، جرم و تصرف در اموال عمومی است و دولت اگر این روش را ادامه دهد، مجرم شناخته شده و باید تحت تعقیب قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه برای دولت شناسایی ۲۴ میلیون نفر برای حذف یارانه نقدی امکان‌پذیر نیست، گفت: دولت قویا با این نحوه توزیع منابع حاصل از قطع یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد مخالف است، چون در عمل منابعی برای این کار وجود ندارد.

نوبخت افزود: از مجلس که حامی افراد کم‌درآمد است انتظار نمی‌رود که در روزهای پایان کارش یارانه ۲۴ میلیون نفر را قطع کند.

سخنگوی دولت گفت: یک کارمند که در تهران ۳ میلیون حقوق می‌گیرد، بخش اعظم حقوقش را باید برای پرداخت اجاره‌بها مصرف کند و برای پرداخت هزینه تحصیل فرزندانش دچار مشکل خواهد بود.

وی از نمایندگان خواست برای حسن ختام فعالیت مجلس نهم به بخش هزینه‌ای تبصره هدفمندی رای ندهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 31 فروردین 1395، کدمطلب: 3602806 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین