پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
اردن با ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عربی، سفیر خود در تهران را به منظور مشورت فراخواند.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری اردن (پترا)، اردن در اعتراض به آنچه اقدامات مداخله جویانه ایران در کشورهای عربی نامیده است سفیر خود در تهران را برای مشورت فراخواند.

بر اساس بیانیه دولت اردن، این کشور مدعی شده است که فراخواندن سفیر خود از تهران به دلیل دخالت‌های ایران در کشورهای عربی انجام شده است. ادعای اردن در شرایطی مطرح می‌شود که این کشور با باز کردن مرزهای مشترک خود با سوریه بر روی تروریست‌ ها و انتقال سلاح به آنها یکی از عوامل بحران در سوریه است.

«محمد المومنی» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن طی ادعاهایی گفت: پس از حملات به سفارت کشور دوست- عربستان- در تهران و کنسولگری آن در مشهد، با احضار سفیر ایران در امان، اعتراض و محکومیت شدیدمان را در خصوص نقض توافقنامه وین درباره روابط دیپلماتیک به ایران ابلاغ کردیم و خواستار توقف کامل مداخلات در امور کشورهای عربی و احترام به حاکمیت کشورها شدیم اما پاسخی از سوی دولت ایران درباره این درخواستها و درخواست اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی دریافت نکردیم و ایران به راه خود بدون تغییر ادامه داد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: با توجه به این واقعیت ها، دولت اردن به این نتیجه رسید که ضرورت دارد ارزیابی در این خصوص انجام شود، از این رو تصمیم به فراخواندن سفیر اردن در تهران به منظور مشاوره گرفته شد و به همین خاطر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه از سفیر کشورمان در تهران خواست به امان بازگردد.

گفتنی است که این اقدام اردن چند روز پس از سفر «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان به اردن و دیدار وی با پادشاه این کشور صورت می‌گیرد. بنابر اعلام رسانه‌های اردنی دو طرف در این دیدار موضوع ایران را بررسی کرده بودند.

پیش از این «احمد الجروان» رئیس پارلمان عربی نیز طی یک ادعا، در بیانیه ای ایران و حزب الله لبنان را به دخالت مستقیم یا غیر مستقیم در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرده بود.

پیروزی های محور مقاومت در منطقه بویژه در سوریه و عراق موجب خشم برخی رژیم های مرتجع عربی و در راس آنها رژیم سعودی شده است که در این میان برخی کشورهای دنباله رو، در تبعیت از رژیم سعودی اقدامات خصمانه ای را علیه محور مقاومت در پیش گرفته اند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 31 فروردین 1395، کد خبر: 3602478 ، www. mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین