پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۳۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با اشاره به ایجاد نهمین فروچاله در دشت کبودراهنگ گفت: احتمال ایجاد فروچاله‌های بعدی وجود دارد

شعارسال:مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با اشاره به ایجاد نهمین فروچاله در دشت کبودراهنگ گفت: احتمال ایجاد فروچاله‌های بعدی وجود دارد.

محمد ضروری در حاشیه بازدید از فروچاله ایجاد شده در روستای کِردآباد  در همدان اظهار کرد: این فروچاله در زمین‌های روستای کردآباد روبه‌روی اراضی شهرک صنعتی ویان و در فاصله یک کیلومتری جاده همدان-رزن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این فروچاله 40 متر قطر و 30 متر عمق دارد، گفت: این فروچاله یکی از بزرگ‌ترین فروچاله‌های استان همدان محسوب می‌شود که در این منطقه ایجاد شده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه سنگ بستر این منطقه آهکی است، تصریح کرد: یکی از احتمالات این اتفاق این است که با پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی آب موجود در حفره‌ها، خالی شده و با فشار لایه‌های بالایی این فروچاله ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دشت کبودراهنگ بیشترین افت آب‌های زیرزمینی را دارد، گفت: این فروچاله در زمان وقوع تلفات جانی و مالی نداشته و در زمین‌های بایر اتفاق افتاده است.

ضروری عنوان کرد: امکان ایجاد فروچاله در مناطقی که تشکیلات آهکی دارند وجود دارد ولی قابل پیش‌بینی نیست که در کدام منطقه ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: این فروچاله در فاصله 14 کیلومتری فروچاله قبلی ایجاد شده و زنگ خطری برای منطقه است که باید از سوی مردم و ساکنان این منطقه جدی گرفته شود.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب‌منطقه‌ای همدان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله انسداد چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های مجاز دارای برداشت بیش از حد از مجاز در این منطقه انجام شده است ولی مردم نیز باید با این اقدامات همراهی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سومین فروچاله در روستای کردآباد و نهمین فروچاله در دشت کبودراهنگ بوده است، گفت: تمام فروچاله‌ها در دایره‌ای به شعاع 40 کیلومتری و در شهرستان‌های فامنین و کبودراهنگ رخ داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار28مرداد97، کد خبر: 13970528000965،www. hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
این ها همشون بخاطر وجود کم ابی مدیریت نشده در کشوره که به این روز افتادیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
همش به خاطر افت سطح اب های زیرزمینیه و مسبب تمام این اتفاقات اشرف مخلوقات مه ما باشم هست
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین