پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
قائم‌مقام کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) گفت: شرایط اقتصادی امسال، تقاضاها و مراجعات به این نهاد را افزایش داده است.

شعار سال: منصور برقعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بالغ بر سه میلیون نفر تحت پوشش کمیته‌ امداد هستند و این تعداد معمولا با توجه به منابعی که در دسترس است، ثابت باقی می‌ماند؛ در واقع سالانه برخی از افراد تحت پوشش، توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند، در مقابل تعدادی نیز جایگزین می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که در راستای گره‌گشایی از مردم در شرایط کنونی اقتصادی، باید تدابیری برای اداره هر چه بهتر منابع موجود اندیشیده شود، ادامه داد: خوشبختانه خیر و احسان در جامعه دینی ایران جریان دارد و اعتماد مردم به کمیته امداد روز به روز بیشتر می‌شود. این مسئله را می‌توان از افزایش میزان صدقات و انفاقات فهمید. به عنوان مثال، پارسال میزان صدقات جمع‌آوری شده و مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف به ترتیب ۱۳ و ۱۸ درصد افزایش داشت.

وی با بیان این‌که خیران مطمئن هستند که کمیته‌ امداد در مقایسه با افراد عادی، شناخت بهتری از نیازمندان و میزان نیازشان دارد، افزود: سال گذشته در استان زنجان میزان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردم به ۴۲ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ۴۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته‌ امداد استان زنجان هستند و با کمی ضرب و تقسیم می‌توان پی برد که هر نفر به طور میانگین سالی یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

برقعی تصریح کرد: افرادی که تحت حمایت هستند مشکلات عدیده‌ای دارند و مبلغی که از جانب مشارکت‌های مردمی دریافت می‌کنند، نمی‌تواند رقم معناداری باشد. همچنین سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شد. این مبلغ در ظاهر بزرگ است ولی وقتی بین همه اعضای جامعه هدف تقسیم می‌شود، پاسخگوی گوشه‌ای از نیازها هم نیست.

قائم‌مقام کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر این‌که خیران باید به جد پشتیبان کمیته‌ امداد باشند، خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه مردم احساسات انسانی خود را ارج نهاده‌اند و در شرایط سخت نیز پشت یکدیگر را خالی نکرده‌اند. این در حالی است که وجوهات جمع‌آوری شده در هر استان از جمله فطریه، زکات و صدقه برای رفع نیازهای همان استان صرف می‌شود.

برقعی در خصوص برنامه‌های اشتغال با اشاره به این‌که ایجاد سالانه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در برنامه پنجم کمیته امداد وجود دارد، افزود: سال گذشته این تعداد شغل با بهره‌مندی از ۱۸ هزار فرصت کاریابی و ۱۵۲ طرح اشتغال ایجاد شد. امسال نیز امیدواریم با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار 29 مرداد 97، کد مطلب: 13429، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
واقعا مردمی که تا دیروز کارگر بودن یا اینکه محتاج بودن امروز چه روزگاری که پیدا نکردن! روز بهروز به امارشون هم اضافه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین