پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۵۱۰۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه روز گذشته صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: در این روز بیش از هشت هزار تن کالا به ارزش 55 میلیون دلار صادر شد.

شعار سال: سید حمید حسینی با اشاره به روند رو به رشد صادرات به عراق گفت: امسال در صادرات به عراق وضعیت مطلوبی داشتیم بطوریکه متوسط صادرات روزانه کشورمان به عراق طی چهار ماهه ابتدای امسال به 40 میلیون دلار رسیده است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه سال گذشته بطور متوسط روزانه 20 میلیون دلار صادرات به عراق داشتیم گفت: افزایش قیمت ارز و رقابتی بودن محصولات ایران در بازار عراق از دلایل افزایش صادرات ما به این کشور است.

وی با بیان اینکه روز گذشته رکورد صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: دیروز 8100 تن کالا به عراق به ارزش 55 میلیون دلار صادر شد.

حسینی بیان داشت: در حالی که روزانه به طور متوسط 40 تا 50 کامیون از مرز خسروی کالا به عراق می‌برد این تعداد در روز گذشته به 500 کامیون رسید.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بخشی از درخواست‌ها از سوی عراق به دلیل خرید مایحتاج اربعین است، گفت: در حال حاضر وضعیت عراق از لحاظ اقتصادی به ثبات رسیده است و وضعیت مالی مردم بهتر شده است.

در چهار ماهه ابتدای سال 1397، چهار میلیون و 782 هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و 522 میلیون دلار به عراق صادر شده است که این میزان صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد و به لحاظ وزنی 14 درصد رشد داشته است.

در مجموع ارزش صادرات چهار ماهه کشورمان 15 میلیارد و 450 میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.7 درصد رشد داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 30 مرداد 97، کد مطلب: 13970530000600:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
با اینکه اون ها به ما این همه توهین کردن این سری ! واقعا باید یه گوشمالی خوبی بهشون می دادیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
این رکورد زدن باید قبل از این باشه که اون ها به ما خیانت کردن! وگرنه الان که اینا بعد از این همه توهین چیزی صادر نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین