پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
مراسم آغاز زحوزه های علمیه استان یزد در مدرسه علمیه مصلای یزد با حضور مسئولان و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

شعار سال: مدير مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علميه سراسر کشوردر این مراسم گفت: آنچه که مي تواند طلاب و روحانيان ما را به تعالي رساند تحصيل علم و اخلاق و داشتن برنامه هاي عملي در کنار برنامه هاي علمي است و در چنين شرايطي است که طلاب ما مي توانند به يافته هاي علمي خود جامعه عمل بپوشندو اين مهم تنها با تلاش و کوشش ميسر است .

حجة الاسلام ملک دار بر پرهيز از اختلاف و تلاش براي حفظ وحدت و يکپارچي روحانيت و طلاب تاکيد کرد و گفت: اتحاد و يکپارگي طلاب و روحانيت انقلابي بايد همواره حفظ شودو نبايد خداي ناکرده اختلاف سليقه ها و برداشت ها وسيله برهم خوردن الفت و وحدت ميان طلاب و روحانيان شود.

مدير مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه کشور با اشاره به اينکه امروز سطح نيازها به علوم ديني در سطوح ملي و بين المللي بسيار متفاوت است گفت: حوزه هاي علميه بايد بر اساس نيازهاي روز جامعه طلبه هاي فاضل تربيت کنند.

در اين مراسم که آيت الله ناصري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و جمعي از روحانيان حضور داشتند حجه الاسلام والمسلمين محمدي عراقي عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به دوران تبليغ امير مومنان حضرت علي عليه السلام از تبليغ بعنوان رسالت اصلي روحانيت و حوزه هاي عليمه ياد کرد و گفت رسالت حوزه هاي علميه همان رسالت انبيا است و طلاب ما امروز بايد تلاش کنند با کسب علم وتهذيب نفس اين رسالت را به بهترين وجه انجام دهند .

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام احساس مسئوليت نسب به خود و ديگران و هدايتگري را دو ويژگي مهم روحانيت و طلاب برشمرد و گفت اين موضوع مهمترين وظيفه خطير طلاب و روحانيت است که مي تواند جامعه را به تعالي رساند .

مدير حوزه هاي علميه برادران استان در اين مراسم از تحصل 1400 طلبه در 14 مدرسه علميه در سطح استان خبر داد و گفت از اين تعداد 140 نفر از طلاب در رشته هاي تخصصي و 150 نفر نيز در دوره خارج فقه و اصول تحصيل مي کنند .

حجه الاسلام شمس گفت: امسال از مجموع 500 داوطلب علاقمند به تحصيل در حوزه هاي علميه استان 123 نفر پذيرفته شده اند

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کد مطلب: 2210146، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین