پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
استاد درس اخلاق حوزه با تأکید بر لزوم شناخت و باور صحیح نسبت به مسیر طلبگی این مسأله را مقدمه درک هویت و شناخت وظایف این مسیر از سوی طلاب دانست.

شعار سالحجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، ضمن آرزوی داشتن سالی توام با موفقیت و معنویت برای طلاب به بیان نکاتی مهم در باب هویت طلبگی و شناخت وظایف مسیر روحانیت پرداخت.

استاد درس اخلاق حوزه تأکید کرد: شناخت وظایف طلبگی به آن باورهایی برمی گردد که طلبه در ابتدای راه انتخاب کرده است؛ طلبه اگر بداند شغل و مسیری را که انتخاب کرده صحیح و مورد رضای خدا است، قطعا مسؤولیت پذیر شده و در راه ادای وظایف و تکالیف قدم برمی دارد.

وی با بیان این که عدم باور صحیح نسبت به مسیر طلبگی حس مسؤولیت انسان را کمرنگ می کند، خاطرنشان کرد: این بی توجهی به مرور زمان طلبه را نسبت به جامعه و اطراف خود بی تفاوت می کند که این مسأله ای بسیار خطرناک است، بنابراین نکته مهم و اساسی آن است که طلبه بداند در مسیری خداپسندانه وارد شده و طلبگی را یک تکلیف شرعی برای خود بداند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگری از این گفت‌وگوشناخت هویت طلبگی را نیز منوط به درک باورهای صحیح از مسیر طلبگی دانستو یادآور شد: فردی که وارد حوزه می شود باید از همان ابتدا علت غایی حرکت خود را بداند و با ایمان به این که منتها الیه مسیر حوزه چیست، بتواند سردی و گرمی این راه را تحمل کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از طلاب در میانه راه طلبگی هویت خود را در مراکز دانشگاهی جستجو می کنند، گفت: این مسأله اگر جدای از بحث علمی باشد، گاهی اوقات به دلیل عدم درک درست و باور صحیح از مسیر طلبگی و گاهی اوقات نیز به دلیل هجوم مشکلات زندگی است، هرچند باور درستی از مسیر حوزه داشته باشند، از این رو جا دارد که برای این مسأله نیز تدابیر جدی اندیشیده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کدمطلب:۵۲۴۳۵۰، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین