پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۵۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خواستار ورود دانشگاه‌ها به مسائل اجتماعی کشور شد.
شعارسال:دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خواستار ورود دانشگاه‌ها به مسائل اجتماعی کشور شد.

 سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی پیش از ظهر امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت تبریز اظهار کرد: ما با خدا عهد و پیمان بسته‌ایم که تا آخر وفادار به ملت، انقلاب اسلامی و آرمان شهدا و امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی با تشکر از ریاست دانشگاه تبریز در برگزاری هفتادمین سال تاسیس بیان کرد: سلام حضرت آقا، مقام معظم رهبری را به تک‌تک عزیزان استان آذربایجان‌شرقی و میهمانانش می‌رسانم.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید به اینکه رهبر معظم انقلاب از برکات همین خطه بوده و به برکت آذربایجان، این منطقه رهبری مقتدر نه تنها به کشور بلکه به جهان اسلام هدیه داده است، گفت: این خطه دارای علمای بزرگ و شهدای زیادی است و به خصوص این شهر دارای شهدای محراب است که هر وقت خواستیم تحصن کنیم از این عالمان اجازه می‌گرفتیم.

افتخار بزرگ من تحصیل در دانشگاه تبریز است

وی با بیان اینکه مفتخرم که ۴۷ سال پیش به دانشگاه تبریز وارد شده و فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی شدم، گفت: این روز را فرصتی برای قدردانی از اساتید بزرگ می‌دانم که با یادگیری علوم، از آنها برای توسعه امنیت پایدار در هشت سال دفاع مقدس استفاده کردم.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه در دفاع از ملت و کشور باید شجاع بود، گفت: هر چه از این دانشگاه آموختم در توسعه و پیشرفت کشور و قرارگاه سازندگی خاتم به کار بردم.

وی با درخواست از اساتید دانشگاه گفت: از اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه می‌خواهم که به بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در برنامه ششم توسعه کشور توجه کنند.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در برنامه پنج ساله توسعه و ششم برنامه‌های زیادی در رابطه به منابع آب و معادن وجود دارد از این‌رو دانشگاه وارد حوزه صنعت و معادن شوند و کارخانه‌ها نیز برای ایجاد ارزش افزوده با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید دانشگاه‌ها در مسائل اجتماعی وارد عمل شوند چراکه ما حاشیه‌نشین داریم و رساندن این پیام به مسوولان و حل آن وظیفه دانشگاه‌هاست.

رحیم صفوی بیان کرد: وقتی صبح با هواپیما به تبریز آمدم عظمت این شهر را دیدم و الحق فضای سبز زیبایی در این شهر وجود دارد.

وی، با قیاس ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار نفری در زمان گذشته و پذیرش یک میلیونی زمان حال دانشگاه تبریز گفت: ما دانشگاه‌های زیادی در حال حاضر در کشور داریم که باید از ظرفیت تک تک آنها استفاده کرد.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه قبول داریم بودجه اعتباری کشور بسیار کم است، توضیح داد: وضعیت اقتصادی دولت اجازه نمی‌دهد تا به درستی به دانشگاه‌ها برسد چراکه دانشگاه‌ها هزینه دارند و باید از طرق دیگر هزینه‌ها تامین شود.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد بودجه کشور هزینه جاری است که یا به حقوق یا هزینه های جاری دیگر تعلق می‌گیرد.

رحیم‌صفوی با اشاره به پذیرش دانشجو در هر سال تحصیلی تصریح کرد: دانشجویان زیادی از شهرهای دیگر به این شهر خواهند آمد و باید برنامه برای تامین خوابگاه و غذای آنها داشته باشیم و بنده به علت اینکه خود در سن ۱۹ سالگی یک خوابگاهی بودم، سختی‌های این دوران را می‌دانم.

صفوی با تاکید به لزوم حضور خیران دانشگاه‌ساز در شهر تبریز برای ایجاد خوابگاه و ساخت آن گفت: این دانشگاه‌ها مبداء پیشرفت و تحولاتی است که ایران اسلامی را مقتدر و آباد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است که کشور ایران که پایتخت امیرالمومنین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) بوده تا ۱۴۰۰ به عنوان مهم‌ترین کشور منطقه با سایر دانشگاه‌های کشور و دنیا تبادلات علمی داشته، دانشجو بپذیرد و دانشجو بدهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار7شهریور97، کدخبر: 13970607000736، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین