پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۸
داور بين‌المللي جودو در واکنش به تصميم داوران در فينال بازي وزن 81- کيلوگرم ، گفت: ما در جودو قانوني را داريم که اگر يک ورزشکار در حين مسابقه خم شود و گاردگيري غيراستاندارد انجام دهد، 5 ثانيه فرصت حمله دارد تا نشان دهد در لاک دفاعي نرفته است، در غير اين صورت داور وسط بايد به او اخطار بدهد، متاسفانه سعيد خم شد و هيچ تکنيکي اجرا نکرد.

شعارسال: مصطفي فلاحيان، در پاسخ به اين سؤال که سعيد ملايي در فينال بازي‌هاي آسيايي وزن منهاي 81 کيلوگرم در چند ثانيه پاياني توسط داور اخطار سوم را گرفت و بازنده اين ديدار اعلام شد و به مدال نقره رسيد آيا اخطار سوم که از سوي داوران به ملايي داده شد صحيح بود يا خير، گفت: ما در جودو قانوني را داريم که اگر يک ورزشکار در حين مسابقه خم شود و گاردگيري غيراستاندارد انجام دهد، 5 ثانيه فرصت حمله دارد تا نشان دهد در لاک دفاعي نرفته است، در غير اين صورت داور وسط بايد به او اخطار بدهد. 9 ثانيه به پايان فينال باقي مانده بود، ملايي آرام آرام به خاطر اينکه زمان در حال تمام شدن بود کمي خم شد و هيچ حرکت تکنيکي انجام نداد و به همين دليل او اخطار سوم را گرفت. داور وسط از حرکت سعيد عبور کرد و به او اخطار ندا،د اما همان لحظه که بازي تمام شد داور وسط آماده اعلام کردن برنده بود(سعيد ملايي) که مديريت داوري بازي را ويديوچک کردند و ديدند که سعيد ملايي خم شده و به صورت سخت‌گيرانه به او اخطار سوم را دادند.

داور بين‌المللي جودو در پاسخ به اين سؤال که آيا در چنين شرايطي قانون به اين صورت است که بايد به ورزشکار اخطار داده شود يا دادن اخطار در چنين شرايطي سليقه‌اي است، گفت: اصلاً چنين اخطاري سليقه‌اي نيست و قانون فدراسيون جهاني است، اما داوران مي‌توانند گذشت کنند. قانون داوري مي‌گويد کسي که خم مي‌شود 5 ثانيه حداکثر فرصت دارد تکنيک اجرا کند و نشان دهد در حال تدارک اجراي تکنيک است؛ در غير اين صورت نشان مي‌دهد در لاک دفاعي است و داور بايد به او اخطار بدهد.

وي در پايان صحبت‌هاي خود، گفت: در اين صحنه که براي ملايي رخ داد، داور وسط از اين اتفاق گذشت کرد؛ چون حريف ملايي هم در آن ثانيه ها حمله نمي‌کرد و فقط با پاهاي خود بازي مي‌کرد اما چون در آن چند ثانيه سعيد خم شد داوران اين صحنه را ديدند و با توجه به اينکه در ثانيه‌هاي باقي‌ مانده سعيد هيچ تکنيکي را اجرا نکرد، متأسفانه داوران فيلم مبارزه را بازبيني کردند و اخطار سومي را به او دادند و سعيد به مدال نقره دست يافت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 8شهریور1397 ، کدخبر: 120180830165124623: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
خب پس این همه شانتاژ برای چیه که میگین حق مارو خوردن؟ بازم دم شعار سال گرم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین