پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
نبود تدبیر در اداره برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی چنان روشن و آشکار است که نیازی به متخصص و کارشناس جهت روشن‌گری نیست. ۲ مثال ذیل که از سوی ۲ شخصیت علمی و محقق بیان شده، شاید نمونه روشنی باشد:

شعارسال: ۱. در تحقیقی که در بانک ملی ایران انجام گرفت، ملاحظه شد در شعبه‌ای از همان بانک در قزوین، نیاز به شیشه ساختمان وجود داشت، می‌بایست از مرکز دستور گرفته شود، توسط مرکز خریداری شود، به محل حمل گردد و سپس به قزوین برای آن شعبه بازگردد.
منبع: کتاب جامعه‌شناسی ارتباطات اثر دکتر باقر ساروخانی ص ۱۴۴

۲. دکتر رضا داوری چهره ماندگار و رئیس فرهنگستان علوم در تفاوت خرد و هوش می‌نویسد: در گزارشی از یک پژوهش دانشگاهی آمده بود که میزان هوش مردمان کاهش یافته است. آیا بیهوده‌کاری نشانه کم‌هوشی است یا از بی‌خردی برمی‌آید؟ ظاهرا بیهوده‌کاری بیشتر نشانه کم‌خردی است و کم‌تر به کم‌هوشی و کم شدن هوش بازمی‌گردد. وقتی مثلا در یک بیمارستان، ۱۰ بیمار را که تا ظهر باید جراحی شوند از اول وقت اداری پشت در اطاق عمل در صف نگه‌می‌دارند و این وضع -که برای خود من پیش آمده است- در نظر پزشکان و بیماران و بیشتر کسانی که خبر آن را می‌شنوند امری کاملا عادی و معمولی جلوه می‌کند، قضیه به فرد بازمی‌گردد و کم‌تر به هوش مربوط است.
منبع: خرد پشتوانه علم، شماره ۲۲، ماهنامه چهره‌های ماندگار

احتمالاً شما هم با نمونه‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اید. به‌راستی مدیریت، کنترل و نظارت نهادها و افرادی که وظیفه اصلی آن‌ها بازرسی و کنترل عملکرد است چه می‌کنند، آیا اساساً تشکیلات و افرادی برای چنین حوادث و برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است و اگر هست چه کسی بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کند؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کد خبر: 801188 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین