پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی ها در شرایط سختی همچون جنگ تحمیلی منشا خدمات زیادی در کشور بودند و در زمان تحریم نیز بخش تعاون می تواند کمک حال اقتصاد کشور باشد.

شعار سال: یعقوب رستمی روز یکشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان زنجان به ضرورت بهره گیری از نگاه نقادانه جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان هم باید تلاششان این باشد تا در کنار دید نقادانه، در پیگیری موارد دقت داشته و از تجربه دیگران بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه از سه منظر می توان پیشینه تعاون را مد نظر قرار داد، اظهار داشت: سفارش قرآن برای تعاون و تجمع برای انجام کارهای خیر، عملکرد کشورهای پیشرفته در حوزه تعاون و تاکید قانون اساسی کشور بر تعاون به عنوان یکی از اشکال سه گانه اقتصاد در کشور منظر هایی است که می توان از طریق آنها به اهمیت و جایگاه اقتصاد تعاونی پی برد.

رستمی افزود: طی 40 سال گذشته از حیات انقلاب اسلامی، هر جا که تعاون داشتیم همچون دوران جنگ، توانسته ایم بر مشکلات فائق آییم.

وی یادآور شد: تعاونی ها در شرایط سختی مثل جنگ تحمیلی در تامین مایحتاج و مواد مصرفی جامعه خوب عمل کردند، اینکه در شرایط غیر سخت نتوانستند چندان موفق عمل کند، باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط تحریم نیز می توان از طریق فعالیت های تعاونی منشا خیر شد، چرا که در تعائنی خیر جمع در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه تعانی ها در 116 رشته در کشور فعالیت دارند، گفت: گرد آوری سرمایه های خرد مالی و فکری از مزیت های تشکیل تعاونی ها است.

مدیر دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به ضرورت توسعه فعالیت ها تعاونی و اتحادیه های تعاونی برای تولید و توزیع محصولات مختلف و صنایع دستی مناطق تاکید کرد و گفت: گسترش تعاونی ها ی روستایی از سال گذشته جزو برنامه های وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی بود که در این زمینه موفقیت های خوبی در کشور کسب شده است.

وی جذب بودجه برای توسعه اشتغال روستایی را از دیگر برنامه های عمده های وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی برشمرد و افزود:توسعه اشتغال در روشتاها در کنترل مهاجرت غیر متعارف روستاییان به شهرها تاثیر بسزایی دارد.

در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان زنجان از 18 شرکت تعاونی تجلیل شد.

 در زمان حاضر حدود یک چهارم از تعداد چهار هزار و 448 تعاونی ثبت شده در استان، فعال هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار11 شهریور 97، کدمطلب: 83020232، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
پس چرا شاهد این کمکها نیستیم؟ اوضاع دیگه چقدر باید بحرانی بشه؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین