پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرعباس با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس در محل فرمانداری برگزار شد.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرعباس با حضور احمد پویافر فرماندار شهرستان، نرگس غلامپور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، محسن زارع مهرانی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس، امیرحسین حیدری رئیس اداره کتابخانه‌ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اعضاء انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرعباس در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بندرعباس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: علی رغم تلاش‌های گسترده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان جهت اثربخش‌تر کردن کتابخانه‌های عمومی، برخی از دستگاه‌ها و نهادهای عمومی، عزم کافی برای حمایت از انجمن کتابخانه‌های عمومی و بحث کتابخوانی ندارند و همین امر باعث کاهش عملکرد فرهنگی استان خواهد گردید.

پویافر ادامه داد: یکی از رسالت‌های اساسی و مهم شورای شهر، افزایش ذخیره و گنجینه فرهنگی استان است و شوراها باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان برنامه داشته باشند و با عزمی راسخ از مقوله فرهنگ حمایت کنند.

احمد پویافر بر ضرورت استفاده از هر فرصت و زمانی برای کتابخوانی تأکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم هیچ فرصتی ضایع شود و باید روی گروه هایی که زمان اتلاف شده دارند مثل پایگاه‌های آتش نشانی، اورژانس‌ها، فوریت‌های پزشکی و... و. برنامه‌ریزی کرد و امکان مطالعه در حین کار را برای آنان فراهم نمود.

در ادامه فرماندار شهرستان بر ضرورت استفاده از فضاهای بلا استفاده و تغییر کاربری آنان به کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و افزود: این امر به افزایش سرانه کتابخانه‌ای استان خواهد افزود و خدمات فرهنگی بیشتری را می‌توان به همشهریان ارائه داد.

نرگس غلامپور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری با تاکید بر تلاش برای افزایش آگاهی شهروندان در ارتباط با افزایش فرهنگ کتابخوانی گفت: تبلیغات محیطی در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد و شهرداری باید در این زمینه اهتمامی ویژه داشته باشد زیرا مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و مؤثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی و امنیت روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مردم خواهد داشت.

محسن زارع مهرانی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس ضمن درخواست تخصیص اعتبار به برنامه‌های فرهنگی، پیگیری مصوبات جلسه قبل و ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ کتابخانه نهادی در شهرستان بندرعباس در حال ارائه خدمات هستند که ۵ باب آن در بندرعباس است.

در ادامه اعضاء انجمن بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در افزایش سرانه مطالعه تأکید کردند و پیشنهاداتی را جهت پربار شدن جلسات انجمن ارائه دادند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی کتابخانه های کشور، تاریخ انتشار 10 اردیبهشت، کد مطلب: 10163، www.iranpl.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا یعنی میشه برگردیم به اون روزها که فرهنگ و هنر برای ملت ایران تو اولویت بود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین