پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۳۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با غیرقانونی و رانتی‌خواندن تحصیل برادر رئیس‌جمهور در مقطع دکترا خواستار توقف روند دفاع از پایان‌نامه‌ وی شدند.

شعار سال: بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در آستانه برگزاری جلسه دفاع از پایان دکترای حسین فریدون دستیار ویژه سابق و برادر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که ساعت ۸ صبح فردا ۱۲ شهریور صورت می‌گیرد،‌ بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

"کسانی که می خواهند قانون را بشکنند این ها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف ها" امام خمینی (ره)

از اواسط سال 93 تا به امروز یکی از مسائلی که توجه بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی را در مقاطع مختلف (از جمله عزل رئیس قبلی دانشگاه) به خود جلب کرده است، پذیرفته شدن برادر و دستیار رئیس جمهور در مقطع دکترای روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

مشاور رئیس دانشگاه، این روند را حتی با وجود سوابق ایثارگری خلاف قانون دانسته و چنین اتفاقی را بی سابقه معرفی می‌کند و همچنین تصریح می‌کند که هیچ مدرکی هم دال بر ایثارگری فریدون به دانشگاه ارائه نشده است.

مسئله ای که بارها ابعاد آن توسط تشکل های دانشجویی دانشگاه مورد پرسش قرار گرفته و به انحاء مختلف، از اعتراض کلامی تا استنکاف از تدریس در کلاسی که ایشان حضور دارند، مورد اعتراض اساتید دانشکده مربوطه نیز بوده است.

سازمان سنجش، حضور ایشان را طبق ضوابط و با احتساب سهمیه ایثارگری در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه گیلان تائید کرده و تحصیل ایشان در پردیس دانشگاه شهید بهشتی را منوط به تایید دانشگاه شهید بهشتی دانسته است.

این در حالی است که مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران این روند را حتی با وجود سوابق ایثارگری خلاف قانون دانسته و چنین اتفاقی را بی سابقه معرفی می‌کند و همچنین تصریح می کند که هیچ مدرکی هم دال بر ایثارگری ایشان به دانشگاه ارائه نشده است.

اما در مجموع و پس از طرح این مسئله در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و ماموریت یافتن کمیته آموزش عالی برای پیگیری این مسئله کمیسون آموزش تخلف در این مسئله را محرز دانسته است.

یکی از بدیهیات و الزامات اولیه تحقق توسعه سیاسی که همواره اساتید علوم سیاسی در مقاطع مختلف تحصیلی به آن تاکید می کنند، قانون گرایی، قانون مداری و پرهیز اختصاص امتیازات ویژه به افراد خاص است و پایمال شدن این اصل بدیهی توسط دانشکده و اساتیدی که خود باید پرچمدار اجرای آن باشند، فاجعه ای سنگین برای جامعه علمی دانشگاه شهید بهشتی است، گویی این اساتید خود به آن چیزی که به دانشجویان مشق می کنند، عامل نیستند.

فردا دوشنبه 12 شهریور ماه جلسه دفاع دکترا، حسین فریدون در حالی برگزار می‌گردد که از نحوه اطلاع‌رسانی جلسه و زمان جلسه پیداست که اراده بر برگزاری این جلسه در سکوت خبری، بدون حضور دانشجویان و یا عواقب احتمالی بعدی است.

در این جلسه دفاع قرار است از دستاوردهای گفتمان اعتدال در سیاست خارجه دفاع شود حال آنکه ارائه کننده خود در عمل به اصول اولیه علم سیاست مردود است و چه بد گفتمانی است، گفتمانی که با این روش از آن دفاع می شود.

ما به عنوان تشکل های دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی اعلام می‌داریم که این روند غیرقانونی یا در بهترین حالت غیرشفاف که مملو از ارتباطات و رانت بوده از منظر انقلاب اسلامی و حتی توسعه لیبرالی محکوم است، لذا از مسئولان دانشگاه توقف این روندِ از اساس غلط و شفاف سازی درباره آن را خواستاریم در غیر این صورت برای حراست از جایگاه علمی دانشگاه اقدامات لازم را صورت خواهیم داد و هرگز سکوت نخواهیم کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت)

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

والسلام علی من التبع الهدی

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 11شهریور 97، کدمطلب: 3970611209، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ما اخر نفهمیدیم که متوقف شد یا نشد؟ بعضی ها می گن حتی دفاع هم کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین