پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
استرس گردن درد را تشدید می کند. درمان های همه جانبه مانند آروماتراپی (رایحه درمانی)، مدیتیشن، موسیقی، نور شمع و غیره می توانند به بهبودی گردن درد کمک کنند

شعارسال: گردن درد یا گرفتگی گردن یک مشکل شایع است و در بیشتر مواقع موضوع جدی و نگران کننده ای نیست. درد گردن بعد از چند روز یا چند هفته به مرور بهبودی پیدا می کند.

اگر شب در حالت نامناسبی خوابیده باشید، مدت طولانی پای کامپیوتر نشسته باشید و یا فشاری به عضلات در وضعیت نادرست اعمال شده باشد ممکن است دچار گردن درد شوید. استرس و فشار عصبی نیز می تواند باعث ایجاد تنش در عضلات گردن و در نهایت باعث درد گردن شود.

روش های مفیدی برای درمان گردن درد در خانه

مشکلات و علائم گردن درد را می توان با رعایت موارد زیر در منزل برطرف کرد:

شنا کردن

شنا کردن باعث کاهش التهاب می شود، درد را تسکین می بخشد و اجازه انجام حرکات نامحدودی را به شخص می دهد.

استفاده از بالش آبی: برخی بیماران تأثیر بسیار خوب بالش آبی را تأیید کرده اند. آن ها می گویند با بالش آبی می توان به راحتی میزان سفتی بالش را تنظیم نمود. به طوری که آب بیشتر یاعث سفتی بیشتر بالش و آب کمتر نیز موجب نرم تر شدن بالش می شود.

کمک گرفتن از ملاتونین برای خواب بهتر

این دارو به شخص اجازه خواب خوب و کافی را می دهد. خواب خوب و کافی به روند درمان کمک می کند.

استفاده از مکمل منیزیم: بسیاری از دردهای گردنی از آسیب ها یا پیچ خوردن عضلات ناشی می شوند. در مورد مصرف غذاهای غنی از منیزیم و یا استفاده از مکمل دارویی با پزشک مشورت کنید.

کمک گرفتن از ماساژ درمانی

در این نوع ماساژ از نوعی روغن استفاده می شود که با انجام ماساژ به داخل عضلات و مفصل ها نفوذ پیدا می کند، سموم عضلات را از بین می برد و باعث آرامش عضلات و حرکت بهتر مفصل ها می شود.

آرامش دادن به خود

استرس گردن درد را تشدید می کند. درمان های همه جانبه مانند آروماتراپی (رایحه درمانی)، مدیتیشن، موسیقی، نور شمع و غیره می توانند به بهبودی گردن درد کمک کنند.

دوری از رفتارهایی که باعث گردن درد می شوند

برای درمان درد گردن از انجام کارهایی مانند نشستن های طولانی مدت پای کامپیوتر، رانندگی، بلند کردن اجسام سنگین و کارهایی که فشار زیادی را به دست وارد می کنند اجتناب کنید.

استفاده از یخ

برخی بیماران با قرار دادن یخ در قسمت های خاصی از بدن تسکین می یابند.

ورزش هایی برای تسکین گردن درد

چرخش گردن

گردن خود را به یک سمت بچرخانید؛ توجه کنید که چانه در همان ارتفاع اولیه خود باشد. عضلات گردن را سفت کنید و پنج ثانیه نگه دارید. سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را 5 مرتبه برای هر جهت تکرار کنید.

خم کردن گردن

سر خود را به سمت پایین خم کنید، تا جایی که چانه شما روی سینه تان قرار گیرد. عضلات گردن را سفت کنید و 5 ثانیه نگه دارید. سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را 5 مرتبه انجام دهید.

کشش گردن

در حالی که بدنتان صاف است گردن خود را به سمت جلو حرکت دهید؛ به طوری که گلویتان کشیده شود. عضلات گردن را صاف کنید و پنج ثانیه تأمل کنید. سرتان را را به مرکز بازگردانید و در حالی که چانه همچنان بالا است سرتان را به سمت عقب بکشید و پنج ثانیه نگه دارید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید.

خم کردن گردن به طرفین

گردن خود را به سمت شانه خم کنید. عضلات گردن را سفت کنید و 5 ثانیه نگه دارید. سپس گردن را به حالت طبیعی بازگردانید. این حرکت را پنج مرتبه برای هر سمت تکرار کنید.

برخی گردن دردها ناشی از مشکلاتی مانند آرتروز گردن یا دیسک گردن هستند. این گونه مشکلات ممکن است با درمان های خانگی و ورزش بهبودی کامل پیدا نکنند. در این صورت بهتر است از درمان های مفیدی مانند تزریق دیسکوژل و تزریق اوزن تحت هدایت امواج رادیویی استفاده شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبلاگ دکتر باقر زادی، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: -: bagherzadi.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین