پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۹۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
محمد فنایی گفت: «من صحبت‌های آقای قهرمانی را نشنیده‌ام. باید بگویم که این رفتار به معنی صداقت نیست چون عمل درستی نبوده است. وقتی فردی داور می‌شود نباید شأن داوری را زیر سؤال ببرد.»
شعار سال: کمیته اخلاق به این پرونده ورود کند| چرا کمیته انضباطی این داور را تنها 8 ماه محروم کرد؟
محمد فنایی گفت: «من صحبت‌های آقای قهرمانی را نشنیده‌ام. باید بگویم که این رفتار به معنی صداقت نیست چون عمل درستی نبوده است. وقتی فردی داور می‌شود نباید شأن داوری را زیر سؤال ببرد.»

محسن قهرمانی دوباره خبرساز شده است. او که در روزهای گذشته در برنامه فرمول یک حضور پیدا کرده بود صحبت‌هایی را مطرح کرد که می‌تواند داوری ایران را با چالش جدید روبه‌رو کند. قهرمانی به بازی استقلال - راه‌آهن اشاره و عنوان کرده که در آن بازی به دلیل فحاشی هواداران استقلال، گل مردود راه‌آهن را قبول کرده است، آن هم در حالی که بازیکن این تیم روی وحید طالب‌لو دروازه‌بان آن روز استقلال خطا کرده بود.

 اعتراف محسن قهرمانی به این موضوع، آن هم در برنامه زنده تلویزیون سؤال‌های زیادی در ذهن مخاطبان فوتبال ایران ایجاد کرده است. داوری که دوران حضورش در فوتبال با حواشی زیادی همراه بوده و در آخر هم همین حواشی گریبانش را گرفت و با محرومیت مواجه شد.

 فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم در خصوص صحبت‌های قهرمانی گفته: «من این صحبت‌ها را نشنیدم. این برنامه را ندیدم. انتظار ما این است که داوران چنین تفکری نداشته باشند. به هر حال هواداران فحاشی می‌کنند اما داور نباید مسائل شخصی را در قضاوت خود دخیل کند. نباید به خاطر مسائل شخصی نتایج بازی را عوض کنیم. من نمی‌دانم قهرمانی چرا این حرف‌ها را زده و چرا آن موقع این کار را انجام داده است. فکر می‌کنم داوران کنونی ما به‌هیچ‌وجه این شکلی عمل نمی‌کنند و قضاوت‌های عادلانه‌ای دارند.»

 محمد فنایی، داور پیشکسوت فوتبال کشور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص صحبت‌های محسن قهرمانی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: «من صحبت‌های آقای قهرمانی را نشنیده‌ام. باید بگویم که این رفتار به معنی صداقت نیست، چون عمل درستی نبوده است. وقتی فردی داور می‌شود نباید شأن داوری را زیر سؤال ببرد. داوری کتک خوردن دارد، فحش خوردن و سختی دارد اما در کنار این‌ها هم نکات مثبتی مثل مطرح شدن هم دارد. البته چون در جریان این صحبت‌ها نیستم نمی‌توانم به‌درستی در این رابطه اظهارنظر کنم.»

 فنایی افزود: «با توجه به این صحبت‌ها، کمیته داوران باید در انتخاب داوران سخت‌گیری بیشتری به خرج دهد. این موضوع مطمئناً بازتاب بین‌المللی پیدا خواهد کرد و فوتبال ایران و داوری ایران در فیفا دچار مشکل خواهد شد. شک نکنید که فیفا این موضوعات را هرگز تحمل نمی‌کند و با این موضوع برخورد خواهد کرد.»

 این داور پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفت: «فکر می‌کنم محسن قهرمانی از نظر روحی تحت فشار است وگرنه هیچ فرد سالمی این‌گونه صحبت نمی‌کند و این موضوعات را مطرح می‌کند. مطرح کردن فحاشی هواداران استقلال به‌نوعی فرار رو به جلو است. آن بازی تنها بازی لیگ نبوده که هواداران در آن فحاشی کرده‌اند. باید بگویم که اگر صحبت‌های قهرمانی درست باشد باید گفت این داور خیلی از بازی‌ها را مغرضانه قضاوت کرده است.»

 وی افزود: «امیدوارم کمیته اخلاق به این پرونده ورود کند و باشگاه استقلال هم به‌عنوان تیمی که متضرر شده است از این فرد شکایت کند.»

 فنایی ضمن اشاره به پرونده بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: «بعد از بازی جنجالی سپاهان-پرسپولیس و اتفاق‌های تلخی که در آن بازی رخ داد کمیته انضباطی چرا این داور را تنها 8 ماه از داوری محروم کرد؟ کمیته انضباطی هم در این زمینه مقصر است. وقتی بحث رشوه مطرح می‌شود و تا حدودی هم اثبات می‌شود آن فرد باید از همه تشکیلات داوری کنار گذاشته شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1397، کدخبر: 230519 ، www.etemaadonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
خداییش فکر میکنم تنها فصلی از بازی ها هست که این همه دو تیم ابی و قرمز رو دارن منزوی میکنن و تحت فشار قرار میدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
داور حتما تحت فشار بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
این فحاشی ها دیگه انگار جزیی از فرهنگ شده م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
واقعا حس میکنم اخلاق تو ورزش ما مرده
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین