پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
با توجه به شرایط موجود کشور به محض گران شدن کالایی عطش خرید آن کالا چند برابر می شود.
شعار سال : تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد در تابستان در حال ساختن خانه باشند، تاکید بیش از حد بر این خواهند داشت که خانه استخر داشته باشد. چرا که گرمای تابستان بر ذهن آن ها تاثیر گذاشته و اهمیت استخر را بیش از حد فرض می کنند. این در حالی است که خانه هایی که نقشه آن ها در زمستان کشیده می شود، معمولا فاقد استخر هستند!!
آیا نیازهای ما تغییر کرده است؟
خیر!

چه چیزی تغییر کرده است؟

 زمان تصمیم گیری
نقشه خانه ای که قرار است سال ها در آن زندگی کنیم - هم زمستان و هم تابستان - بسته به این که در چه فصلی (زمان تصمیم گیری) احداث می شود تحت تاثیر قرار خواهد گرفت!

به این پدیده می گویند: اثر نزدیکی زمانی ( immediacy effect )
این پدیده زیر مجموعه خطاهایی است که در آن انسان اکنون را ارزشمندتر از آینده می داند.

  مثال:
 وقتی شما تشنه هستید، به نظرتان آب خیلی مهم خواهد بود؛ ولی اگر تشنگی شما رفع شود، ارزش آب را کمتر فرض خواهید کرد و حاضر نیستید که زحمت برداشتن یک بطری آب را بکشید.
یعنی انسان ها در ارزش گذاری، به وضعیت کنونی خودشان رجوع می کنند. این نوع ارزش گذاری یک خطا است، چرا که ارزش آن چیز تغییری نکرده است، بلکه این تصورِ انسان از آن چیز بوده است که ارزش آن را در ذهن کم یا زیاد کرده است.

نتیجه گیری
با توجه به شرایط موجود کشور به محض گران شدن کالایی عطش خرید آن کالا چند برابر می شود.
چرا که مردم هرچه در خانه ندارند را تصور می کنند و شروع به تهیه آن می کنند که خود عاملی برای تشنه تر شدن می شود.
در روابط خانوادگی و عاطفی نیز وقتی رنجشی صورت می گیرد بلافاصله به قهر و یا جدایی می اندیشند و تصمیم خود را با توجه به عدم نیاز فعلی به همسر و یا برای خروج از وضعیت بحران می گیرند.
این پدیده به ما یادآور می شود که بعد از فروکش کردن عصبانیت و یا برگشت به تعادل ممکن است مانند مثال بالا نیاز به استخر در ذهن ما زنده شود و دشواری های بعدی تصمیم گیری و اجرا و جبران بد اخلاقی، مانع از ساختن مجدد رابطه باشد و اگر این عمل تکرار شود، طبیعتا نتایج اسفباری را در پی خواهد داشت.
پس، قبل از ادای جملات تاثیر گذار در بحران ها و قبل از تصمیم گیری های مهم کمی به آینده و نیازها و تحمل دردها فکر کنیم."

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال اختصاصی مهراب حیدری
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
این جامعه شدیدا داره تبدیل به گرگ میشه،،بهتره هر چی زودتر به روانکاوی این ادما بپردازیم


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین