پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۸۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
مدیرعامل شرکت بورس انرژی، فروش نفت خام در بورس انرژی را برگرفته از الزام قانونی برنامه ششم توسعه دانسته که بر اساس آن، دولت مکلف به عرضه فرآورده‌های نفت خام در بورس انرژی بوده و گفته است که یکی از راه‌های مقابله با اثرات تحریم عرضه نفت خام در بورس انرژی بوده و در حال حاضر، وزارت نفت در حال پیگیری برای اجرایی کردن آن است.

شعار سالمدیرعامل شرکت بورس انرژی، فروش نفت خام در بورس انرژی را برگرفته از الزام قانونی برنامه ششم توسعه دانسته که بر اساس آن، دولت مکلف به عرضه فرآورده‌های نفت خام در بورس انرژی بوده و گفته است که یکی از راه‌های مقابله با اثرات تحریم عرضه نفت خام در بورس انرژی بوده و در حال حاضر، وزارت نفت در حال پیگیری برای اجرایی کردن آن است.

سیدعلی حسینی، در گفتگو با «نود اقتصادی» توضیح داده که در کشور برخی به فروش مذاکره‌ای نفت خام عادت کرده‌اند، بنابراین تغییر شیوه فروش نفت خام سخت است.

وی در عین حال، یکی از دلایل مهم اجرایی نشدن عرضه نفت خام کشور در بورس انرژی تا اکنون را سخت تر شدن فرایند نقل و انتقال ارز برشمرد.

حسینی گفته است که به نظر می‌رسد هنوز برنامه دقیقی برای فروش نفت خام در بورس انرژی مشخص نشده است.

مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران، یادآور شد که نوسانات نرخ ارز بر روی فعالیت‌های بورس انرژی اثرگذار بوده که با افزایش تعداد نوسانات، عرضه کنندگان هم فروش محصولات را کنسل می‌کنند که این اتفاقات برای بورس انرژی منجر به انجام عملیات‌های مضاعف می‌شود هرچند که تعداد کنسلی‌ها زیاد نیست.

وی خبر داد که ارزش معاملات بورس انرژی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته از رشدی دو برابری برخوردار بوده و اضافه کرد که در سال 97 همه فرآورده‌های پالایشگاهی در بورس انرژی پذیرش شده و کماکان برنامه پذیرش در بورس انرژی پرقدرت ادامه دارد.

به گفته حسینی، انتظار میرفت که بازار صادراتی در بورس انرژی رشد پیدا کند حال آنکه به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکل در جابجایی ارز بازار صادراتی تحت تاثیر این مساله قرار گرفته و افزود که در رینگ بین الملل بورس انرژی چند مرحله عرضه حلال صادراتی به ترکیه و عراق صورت پذیرفت اما اکنون روند آن کمتر شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 90 اقتصادی تاریخ انتشار 1 مهر 97، کدمطلب: 2114762، =www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
واقعا فروش این دست از مواد در زمینه های نفتی واقعا در سرتاسر جهان هم در بورس مرسوم هست با فقط خودمون داریم ان کارو میکنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین