پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
بازار سرمایه به‌عنوان یک بازار تخصصی دارای اصطلاحات تخصصی است که افراد باید درباره آن مطالعه و اشراف کامل داشته باشند.هرگاه شرکت برای توسعه فعالیت‌های خود به منابع مالی جدید نیاز داشته باشد، با پیشنهاد هیأت مدیره به سهامداران شرکت، افزایش سرمایه را در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده موردبررسی و رأی‌گیری قرار می‌دهد و در صورت تصویب سرمایه شرکت به میزان تصویب‌شده افزایش می‌یابد.

شعار سال: هرگاه شرکت برای توسعه فعالیت‌های خود به منابع مالی جدید نیاز داشته باشد، با پیشنهاد هیأت مدیره به سهامداران شرکت، افزایش سرمایه را در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده موردبررسی و رأی‌گیری قرار می‌دهد و در صورت تصویب سرمایه شرکت به میزان تصویب‌شده افزایش می‌یابد.

شرکت از سه روش زیر سرمایه خود را می‌تواند افزایش دهد:

۱- از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه

۲- از محل آورده نقدی و مطالبات در قالب حق تقدم

۳- از محل صرف سهام

درروش اول شرکت سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه را به سهامداران می‌دهد و برای این کار نیازی به پرداخت وجه توسط سهامداران نیست.

درروش دوم شرکت سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه را به ازای دریافت ۱۰۰۰ ریال برای هر حق تقدم (به قیمت اسمی سهم) به سهامداران می‌فروشد.

درروش سوم با سلب حق تقدم سهامداران، سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه به قیمت بازار مورد پذیره‌نویسی در اختیار متقاضیان جدید قرار می‌گیرد.

در صورت افزایش سرمایه با روش اول و دوم سهام به سهامدارانی تعلق می‌گیرد که در تاریخ اجرای مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مبنی برافزایش سرمایه، مالک سهام شرکت باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 15 مهر 97، کدمطلب: 316050، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین