پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۹۲۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به "دلاریزه" شدن بازار گفت: با توجه به سه برابر شدن ارزش دلار در یک سال گذشته بازار سرمایه نیز حدوداً ۳ برابر خواهد شد.
شعار سال: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به "دلاریزه" شدن بازار گفت: با توجه به سه برابر شدن ارزش دلار در یک سال گذشته بازار سرمایه نیز حدوداً ۳ برابر خواهد شد.

سعید خدایی ، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: بازار سرمایه در حال "دلاریزه" کردن خود است، تأثیری که بالا رفتن نرخ دلار بر تمام فاکتورهای اقتصادی در کشور می‌گذارد، قطعاً بر بازار سرمایه نیز تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت و شاخص در این بازار می‌شود.

کارشناس بورس با اشاره اینکه رابطه بین ارز و سهام در دنیا به‌صورت نظری رابطه معکوس است، چراکه این بازارها بازارهای رقیب و موازی باهم هستند، توضیح داد: با توجه به بخش عمده شرکت‌های فعال و بزرگ که برخی نیز صادرات محور هستند در بازار سرمایه، برخلاف دنیا رابطه ارز و سهام در کشور ما تبدیل به یک رابطه مستقیم شده است، یعنی وقتی در بازار افزایش قیمت ارز را داریم، قیمت سهام به‌تناسب با یک شکاف افزایش پیدا می‌کند.

خدایی افزود: بازار سرمایه به دنبال برگرداندن ارزش دلاری خود است.

وی با اشاره به اینکه درباره ارزش بازار نظری وجود دارد مبنی بر اینکه که بازار باید ارزش دلاری خود را نسبت به سال گذشته برگرداند، توضیح داد: ارزش بازار سرمایه نسبت به ارزش دلار در سال گذشته تقریباً یک سوم شده است، آن هم به علت اینکه نرخ دلار طی یک سال گذشته سه برابر رشد کرده است و به‌تناسب افزایش نرخ دلار، ارزش بازار سرمایه نیز باید سه برابر شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر بازار سرمایه را برحسب ارزش دلار محاسبه کنیم، ارزش بازار سرمایه ما نسبت به سال گذشته به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است، گفت: با توجه به افزایش روند صعودی بازار ارز و مخصوصاً دلار به سه برابر ارزش سال گذشته، بازار سرمایه در تلاش است که ارزش خود را بالا ببرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: 7 مهر 1397، کدخبر: 314082 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
ا.ف75
مسولان اگه حواسشون باشه راحت میتونن کلی از نقدینگی که تو بازار موجود هست رو با همین بورس جمع کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
قیمت دلار متاسفانه همه چی تحت تاثیر قرار داده بازار سهام که اصلا ثبات نداره مثل همه چیزهای دیگه م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
اخیرا پولهای زیادی وارد بازار سهام شده و شاخص رشد قابل توجهی داره. ما که راضی ایم:)))
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
درسته ی قسمت های از بازار بورس ضعیف هست ولی میتونن خوب جمعش کنن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین