پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
اولین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی استان یزد با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

شعارسال: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سفر خود به استان از مرکز ناباروری یزد بازدید و بعد از آن اولین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی در یزد را افتتاح کرد.

این سلامتکده با اعتباری دولتی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مساحتی بالغ در دو هزار متر زیربنا و درسه طبقه ساخته شده است. در این سلامتکده تمامی پزشکان دارای تخصص طب سنتی هستند و کلیه خدمات مربوط به فصد، حجامت با هزینه دولتی برای مراجعین انجام می شود.

همچنین مرکز خدمات جامع سلامت حاجی مقصودی یزد با حضور وزیر بهداشت، استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

مرکز خدمات جامع سلامت حاجی مقصودی با زیربنای 2300 متر و در زمینی به مساحت 1600 متر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یزد توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این مرکز به همت خیر بزرگوارحاج غلامرضا حاجی مقصودی ساخته و جمعیتی حدود 30 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خدمات جامع سلامت شامل بهداشت محیط، تغذیه، مشاوره و روانشناسی، بهداشت حرفه‌ای، واکسیناسیون، آزمایشگاه، مراقب سلامت و مشاوره ازدواج، از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.

همچنین هلی‌پد و پایگاه اورژانس شهید ذولفقاری یزد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سفر خود به استان هلی پد و پایگاه اورژانس شهید ذوالفقاری یزد را افتتاح کرد.

پایگاه اورژانس شهید ذولفقاری در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع توسط خانواده شهید ذوالفقاری با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ساخته و تجهیز شده است.

بیمارستان فوق تخصصی خون آنکولوژی میرزا محمد صادقیان و بانو یزد توسط وزیر بهداشت، استاندار و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شدند.

به گزارش ایسنا ، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی،در ادامه سفر خود به استان بیمارستان فوق تخصصی خون آنکولوژی میرزا محمد صادقیان و بانو یزد با زیربنای 8500 متر مربع و با 116 تخت در شش طبقه را افتتاح کرد.

این بیمارستان شامل بخش‌های غربالگری خون و سرطان، درمانگاه، اتاق عمل سرپایی، بخش مراقبت‌های ویژه و پیوند مغز و استخوان، خون و آنکولوژی بزرگسالان، خون و آنکولوژی اطفال، مرکز تحقیقات خون و آنکولوژی و بخش جراحی خون و آنکولوژی است. افتتاح بخش جدید عفونی با 26 تخت بیمارستانی که در 200 متر مربع زیربنا ساخته شده است از دیگر طرح‌هایی بود که توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

وزیر بهداشت در ادامه فاز یک و دو اورژانس بیمارستانی شهید صدوقی با 1300 متر مربع زیربنا را افتتاح کرد. این بخش دارای 30 تخت بیمارستانی است که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد 200میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد به بهره‌برداری رسید.

آیین آغاز ساخت مجتمع آموزشی- درمانی دندانپزشکی بانو تفضلی در بیمارستان شهید صدوقی با زیربنای 4300 مترمربع در سه طبقه از دیگر طرح های افتتاح شده توسط وزیر بهداشت در یزد بود.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در آیین افتتاح همزمان 40 طرح آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با اشاره به نقش خیرین در توسعه حوزه بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم باید با حمایت از خیرین حوزه بهداشتی ظرفیت حوزه سلامت استان را تقویت کند. شرایط استان یزد برای پیشرفت بیش از پیش آماده است و یزد باید به قطب پزشکی کشور تبدیل شود.

موسوی بیوکی با بیان این‌که استان یزد از جمله استان‌های شاخص کشور در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است، گفت: با وجود کم و کاستی های متعدد ولی کادر درمانی استان یزد سعی دارند بیشترین و بهترین خدمات درمانی را به متقاضیان ارائه کنند.

طرح‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی نیز با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس در یزد افتتاح شد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی» در جریان سفر خود به استان 40 طرح آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد که از این تعداد 26 طرح درمانی، 13 طرح بهداشتی و یک طرح آموزشی هستند.

بیمارستان تخصصی خون و آنکولوژی، بخش عفونی، مرکز همایش های بین المللی و کتابخانه مرکزی، سلامت طب سنتی ایرانی، بخش طب ایرانی، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، مجتمع آموزشی و درمانی دندانپزشکی، ید درمانی، اتاق زایمان و آنژیوگرافی از جمله طرح هایی هستند که توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی افتتاح شدند.

مرکز دیالیز ثمین طب سروش از دیگر طرح هایی است که توسط وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این مرکز با زیربنایی بالغ بر 750 متر مربع مجهز به 40 تخت بیمارستانی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی،ساخته شده است. مرکز دیالیز «ثمین طب سروش» در میدان همافر، جنب درمانگاه ولعیصر(عج) واقع شده و پذیرای تمامی بیماران خاص است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در پردیس دانشگاه شهید صدوقی کلنگ ساخت مرکز همایش های بین اللملی این دانشگاه را به زمین زد.

«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» در ادامه سفر خود به استان با حضور در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی کلنگ ساخت مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی یزد را به زمین زد. این مرکز با زیربنای 960 مترمربع در دو طبقه به همت خیر بزرگوار « دکتر محمدعلی موفق» ساخته می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش‌های سی تی اسکن و بستری طب ایرانی بیمارستان شهید رهنمون یزد را افتتاح کرد.

منطقه یزد،«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» بخش سی تی اسکن سبحان بیمارستان شهید دکتر رهنمون را افتتاح کرد. این بخش در زیربنای 150 متر مربع ساخته و مجهز به انجام تمامی سی تی اسکن و سی تی آنژیوهای گردن، شکم، اندام، ریه و مغز است.

انجام سی تی اسکن‌های سه بعدی از صورت و اندام با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه‌ها در این زمینه به وسیله سی تی اسکن 16 اسلایس از دیگر ویژگی های این بخش در بیمارستان رهنمون است.

افتتاح بخش بستری طب ایرانی بیمارستان شهید رهنمون به عنوان تنها بخش بستری طب ایرانی با 9 تخت، ویژه بستری افراد بزرگسال و سه تخت جهت بستری اطفال در 360 متر زیربنا، از دیگر طرح‌های افتتاح شده توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. بیمارستان شهید دکتر رهنمون تنها مرکز مجهز به آبزن گیاهی به منظور استفاده از ترکیبات دارویی در آب ویژه بیماری های پوستی و دردهای عضلانی است. در این مرکز خدمات فصد، حجامت، زالو و ماساژ در محیطی کاملا استریل و تحت نظر پزشک و کارد پرستاری مجرب با هزینه دولتی به مراجعین ارائه می‌شود.

بخش‌های آنژیوگرافی، بخش زایمان و ال دی آر بیمارستان افشار یزد با حضور وزیر بهداشت، استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

افتتاح بخش آنژیوگرافی، بخش زایمان و ال دی آر و چهار اتاق زایمان خصوصی بیمارستان افشار با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسیدند. بخش آنژیوگرافی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون تومان، بخش آی سی یو و اتاق عمل جراحی قلب با هفت تخت در 800 متر مربع زیربنا ایجاد شدند.

در بخش زایمان بیمارستان افشار امکان زایمان تک نفره مادر به همراه خانواده خود مهیاست. همچنین در اتاقی که به عنوان اتاق پس از زایمان نامیده می شود آموزش شیردهی و ارائه خدمات برای مادر و نوزاد تا زمان ترخیص فراهم شده است. در پایان مرکز ید درمانی بیمارستان افشار با 120 متر مربع زیربنا و دو اتاق تخصصی در بیمارستان افشار به بهره برداری رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27شهریور1397 ، کدخبر: 97062713608: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین