پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۷۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه گفت: سخنان تند و اتهامات واهی ترامپ علیه تهران، جدید نبود. پیش از این یا خودش و یا دیگر مقامات کاخ سفید در محافل مختلف رسمی و غیررسمی این مواضع و اتهامات تند را علیه ایران مطرح کرده بودند ولی امروز ما شاهد یک رفتاردوگانه و متفاوت از ترامپ بودیم.

شعارسال: سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه گفت: سخنان تند و اتهامات واهی ترامپ علیه تهران، جدید نبود. پیش از این یا خودش و یا دیگر مقامات کاخ سفید در محافل مختلف رسمی و غیررسمی این مواضع و اتهامات تند را علیه ایران مطرح کرده بودند ولی امروز ما شاهد یک رفتاردوگانه و متفاوت از ترامپ بودیم.

حمیدرضا آصفی درباره سخنرانی دونالد ترامپ در اجلاس عمومی سازمان ملل و موضع‌گیری‌های وی علیه جمهوری اسلامی، گفت: اول از هرچیز درباره سخنان آقای ترامپ باید به همان خنده حضار اشاره کرد که حتی خود او را نیز شوکه کرد. این خنده چنین پیامی را با خود به همراه داشت که دنیا ترامپ را یک شخص متوهم شناخته و ترامپ در ذهن خود همه دنیا را رعیت خود می‌پندارد. اینکه به کشورهای عضو اوپک دستور می‌دهد چنین و چنان کنند، اینکه به آلمان و روسیه و ایران و چین حمله می‌کند و صرفا از چند کشور کوچک حمایت می‌کند، نتیجه‌ای جز انزوای بیشتر برای ایالات متحده آمریکا ندارد.

سخنگوی سابق وزارت امورخارجه افزود: زمانی که ترامپ علیه روسیه و آلمان سخن می‌گوید ، دیپلمات‌های برلین و مسکو را به خنده وامی‌دارد و سخنان او آنچنان عجیب است که کسی نتواند جلوی خنده خود را حتی در آن جایگاه و سطح بین‌المللی بگیرد. این یعنی آنکه امروز ایالات متحده به سبب داشتن رییس جمهوری چون ترامپ بیش از هر زمان دیگری در انزوا قرار گرفته است.

وی همچنین به سخنان ترامپ علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: سخنان تند و اتهامات واهی او علیه تهران، جدید نبود. پیش از این یا خودش و یا دیگر مقامات کاخ سفید در محافل مختلف رسمی و غیررسمی این مواضع و اتهامات تند را علیه ایران مطرح کرده بودند ولی امروز ما شاهد یک رفتاردوگانه و متفاوت از ترامپ بودیم که از یک طرف روحانی را «دوست‌داشتنی» توصیف و یا درخواست دیدار با رهبری را مطرح کرده ولی از طرف دیگر اتهامات تندی را علیه ایران عنوان می‌کند. او از یک طرف می‌گوید حامی ملت ایران است ولی از طرف دیگر ایران را تهدید به تحریم‌های سخت می‌کند.

آصفی با بیان اینکه ایالات متحده در طول عمر انقلاب اسلامی همواره علیه ایران رفتار کرده است، گفت: امروز شرایط تفاوت پیدا کرده است و انزوای آمریکا باعث شده تا او در سیاست‌های سابق خود علیه ایران ناتوان باشد. بنابراین فرصت خوبی برای ایران فراهم است که با تقویت تعاملات خود با سایر کشورهای جهان از جمله روسیه، چین، آسیای شرقی و همین طور اروپا، قدرت چانه زنی و لابی خود را در عرصه بین المللی تقویت کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی شفقنا، تاریخ انتشار: 4 مهر 1397 ، کدخبر:634483 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا هم هر طور ملاحضه کنید درسته که اوضاع ایران بهم ریخته ست و کاری هم فعلا شاید نشه کرد اما امریکا . اسرائیل هم دارن به پایان خودشون نزدیک میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
مسلما این مشکلات روی امریکا تاثیر داشته و ترامپ هم کاری جز حرف و تهدید کردن نمیتونه بکنه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
حرفهای ضد و نقیض ترامپ و عملکردهای ظالمانش آمریکا رو به انزوا کشوند
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ا.ف75
من سوالم ایمه که ایا میرزید ما صنعت هسته ای مون رو تعطیل کتیم تا امریکا منزوی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین